۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
۳ میلیارد تومان صنایع دستی استان سمنان فروخته شد
در نوروز؛

۳ میلیارد تومان صنایع دستی استان سمنان فروخته شد

سمنان- هاشمی استاندار سمنان ضمن اشاره به نفع اقتصادی دایر شدن نمایشگاه های صنایع دستی، گفت: سه میلیارد تومان صنایع دستی در استان طی نوروز ۱۴۰۲ فروخته شده است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی را فرصت مناسبی برای فروش محصولات تولیدی از سوی تولیدگران دانست و بیان کرد: طبق آمار ارسالی از سوی میراث فرهنگی و ستاد خدمات سفرهای نوروزی، طی ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ در سراسر استان سمنان سه میلیارد تومان صنایع دستی در بازارچه های محصولات و صنایع دستی استان فروخته شده است.

وی با بیان اینکه این میزان تنها صنایع دستی است که در بازارچه های سراسر استان راه اندازی شد و در کنار آن زیرساخت های دیگری مانند فروشگاه های عرضه صنایع دستی نیز قرار دارند که فروش خود را داشتند، افزود: این میزان نشان می دهد که صنایع دستی یکی از راه های درآمدزایی برای مردم بومی است.

استاندار سمنان با بیان اینکه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی فرصت مناسبی برای فروش تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی و رونق تولید است که در تحقق شعار سال نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد، ابراز داشت: مسئولان برای ایام تعطیلات عید فطر نیز برنامه داشته باشند چرا که این استان در ایام تعطیلات مذکور هم شاهد پیک مسافران خواهد بود.

هاشمی استقرار بازارچه های دائمی صنایع دستی و توسعه بومگردی روستاهای استان سمنان را دو رویکرد و سیاست استان به لحاظ اقتصادی دانست و تاکید کرد: این زیرساخت ها در کنار مسئله پذیرایی از مسافران و درآمد زایی، در اشتغال هم نقش مهمی دارند.

وی جانمایی و فراهم آوردن بستر ایجاد بازارچه های صنایع دستی را مهم ارزیابی کرد و گفت: در سیزدهمین جلسه ستاد خدمات سفر استان سمنان در سال جاری که با حضور مسئولان ذی ربط برگزار شد، موضوع جانمایی مرتبط با زیرساخت های گردشگری به خصوص بازارچه های صنایع دستی مطرح شد.

کد خبر: ۲۱۶٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha