۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
ثبت اطلاعات شناسنامه و آسیب ۲۷۵ هزار دستگاه پل در سامانه تحت وب مدیریت پل کشور
رئیس مرکز توسعه آموزش و نوآوری سازمان راهداری خبر داد

ثبت اطلاعات شناسنامه و آسیب ۲۷۵ هزار دستگاه پل در سامانه تحت وب مدیریت پل کشور

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری گفت: ثبت اطلاعات شناسنامه فنی و بازرسی پل‌ها و ابنیه فنی کشور با مشارکت دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی و ادارات کل راهداری در حال تکمیل است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمزه ذاکری رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری این سازمان با بیان این مطلب گفت: تا فروردین ماه سال‌جاری، مشخصات شناسنامه‌ و آسیب ۲۷۵ هزار دستگاه پل به همراه تصاویر مربوطه با بهره‌گیری از اپلیکیشن هوشمند سامانه جامع راهداری، بصورت برخط در سامانه مدیریت پل و ابنیه فنی کشور (BMS) بارگذاری شده است.

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری این دستاورد مهم را نتیجه مشارکت فعال بیش از ۱۰۰۰ نفر از کارشناسان ادارات کل استانها خواند و افزود: مدیریت شبکه زیرساخت راه‌های فنی کشور مستلزم پیاده‌سازی و بکارگیری روش‌های مناسب ارزیابی و بازرسی به منظور برنامه‌ریزی و تخصیص هدفمند منابع مالی و افزایش سطح خدمت‌دهی است.

وی افزود: یکی از پیش‌نیازهای این مهم، تشکیل بانک اطلاعات شناسنامه‌ای و بروز رسانی داده‌ها و همچنین آگاهی از آخرین وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی بصورت یکپارچه با سایر سامانه‌های حوزه زیرساخت راهداری است.

ذاکری خاطرنشان کرد: شناسنامه کلیه پل‌های مهم و اصلی در شبکه راه‌های شریانی تکمیل شده و بر اساس نتایج برداشت وضعیت خرابی‌ها و انجام محاسبات، میانگین شاخص(BCI) برای ۲۷۵ هزار دستگاه پل‌ برابر با ۸۸ است که در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری اظهار داشت: داشبورد BI سامانه مدیریت پل:ها و ابنیه فنی نیز در حال حاضر ایجاد شده است، همچنین ادارات کل می‌توانند از طریق سامانه BMS، ضمن مشاهده وضعیت پل‌ها در سطح استان و شهرستان بر اساس شاخص‌های بین‌المللی آسیب، اولویت‌بندی و گزینه‌گذاری اقدامات نگهداری و برآورد هزینه‌ها در سطح شبکه؛ نسبت به مدیریت و برنامه‌ریزی لازم برای تعمیر و نگهداری پل‌ها اقدام کنند.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شایان ذکر است انجام بازرسی‌های دوره‌ای، بروز رسانی آخرین وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی توسط کارشناسان ادارات کل و توسعه مدل‌های پیش بینی از مهم ترین برنامه‌های سال جاری این حوزه است.

کد خبر: ۲۱۶٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha