۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
خروج نقدینگی از صندوق‌های طلا به نفع سفته‌بازی خواهد بود، نه تولید!
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهتمام ایرانیان:

خروج نقدینگی از صندوق‌های طلا به نفع سفته‌بازی خواهد بود، نه تولید!

قطعاً صندوق‌های طلای بورسی، تاثیری در میزان سرمایه‌گذاری مردم در حوزه طلا نخواهد داشت و چنانچه صندوق‌های طلای فعال در بازار سرمایه نیز جمع‌آوری شود، این نقدینگی به سمت تولید نمی رود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، محمدعلی احمدزاده اصل مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری اهتمام ایرانیان بیان کرد: هدف از توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مانند صندوق‌های طلا، هدایت نقدینگی به سمت تولید نبوده و اصولاً این صندوق‌ها راه‌اندازی شده‌اند تا بر اساس سلایق مختلف سرمایه‌گذاران، نقدینگی را جذب کرده و ارزش دارایی سرمایه‌گذاران در برابر تورم نیز حفظ شود.

وی افزود: قطعاً صندوق‌های طلای بورسی، تاثیری در میزان سرمایه‌گذاری مردم در حوزه طلا نخواهد داشت و چنانچه صندوق‌های طلای فعال در بازار سرمایه نیز جمع‌آوری شود، این نقدینگی به سمت تولید نرفته و سرمایه‌گذاران یا به طور مستقیم در بازار طلا سرمایه‌گذاری کرده و یا در سایر بازارها سفته‌بازی خواهند کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا گفت: دو مزیت مهم صندوق‌های طلای بورسی، امنیت بالای سرمایه‌گذاری و همچنین شفافیت معاملات است؛ سرمایه‌گذاری در بازار فیزیکی، قطعا این دو مزیت را نخواهد داشت.

احمدزاد اصل در خاتمه تصریح کرد: هدایت نقدینگی به سمت تولید در گرو حمایت دولت از کسب‌وکارها، تشکیل سرمایه و سهولت جذب سرمایه در بازار اولیه خواهد بود. بازار سرمایه هم با پذیرش شرکت پروژه‌ها، تامین مالی جمعی و تسهیل فرآیند تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی می‌تواند به این مهم کمک کند؛ در غیر این‌صورت، مادامی که تولید جذابیتی نداشته باشد، نقدینگی در بازارهای سوداگرانه در حرکت خواهد بود؛ کما اینکه در حال حاضر هم بعضی کسب‌وکارها تعطیل شده و صاحبان کسب‌وکار به دلالی در بازارهای مسکن و طلا و... روی آورده‌اند.

کد خبر: ۲۱۶٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha