۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۵
 نقدینگی چاره‌ای جز ورود به بورس ندارد| ورود نقدینگی سرگردان عامل رکوردزنی شاخص کل
کارشناس بازار سرمایه:

نقدینگی چاره‌ای جز ورود به بورس ندارد| ورود نقدینگی سرگردان عامل رکوردزنی شاخص کل

آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه گفت: نقدینگی به دلیل عدم جذابیت بازارهای موازی بورس چاره‌ای جز ورود به بازار سرمایه ندارد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، فردین آقابزرگی، گفت: در حال حاضر بازارهای موازی بازار سرمایه اشباع شده است، به عنوان نمونه مسکن در حال حاضر بیشتر از حباب قیمتی معامله می‌شود، همچنین خودرو حباب قیمتی زیادی دارد، اما علیرغم حبابی شدن بسیاری از بازارها، بازار سرمایه در طی دو سال گذشته حرکت رشدی نداشته است.

این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: روند افزایش نقدینگی در کشور همچنان روند صعودی دارد و این روند ادامه دار خواهد بود، این نقیدنگی به دلیل عدم جذابیت بازارهای موازی بورس و همچنین به دلیل عقب ماندگی بازدهی بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها این نقدینگی چاره‌ای جز ورود به بازار سرمایه ندارد.

این فعال بازار سرمایه ابراز داشت: از طرف دیگر با استناد به گزارش‌های تولید و فروش ماهانه و همچنین صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی درآمد شرکت‌ها روند رو به رشدی را تجربه می‌کند، بخشی از دلیل رشد درآمد شرکت‌های بورسی به افزایش تورم کالایی بر می‌گردد و پیش بینی می‌شود در سال جاری نیز شاهد تورم کالایی در کشور باشیم، بنابراین درآمد شرکت‌های بورسی همچنان روند صعودی را تجربه خواهند کرد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان سال بازار سرمایه به رکورد زنی خود ادامه دهد، البته ممکن است که شتاب رشدی که این روزها شاهد آن هستیم، دیگر تکرار نشود.

این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲ حداقل ۵۰ درصد بازدهی خواهد داشت و اگر شروع شاخص کل بازار سرمایه را در سال ۱۴۰۲ دو میلیون واحد در نظر بگیریم، شاخص کل بورس تا پایان سال حداقل به سه میلیون واحد خواهد رسید.

این تحلیل‌گر بازارهای مالی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ گروه‌هایی بیشترین رشد را تجربه خواهند کرد که نسبت به سایر گروه‌های بازار سرمایه مزیت دارند، برای این که صنایع مزیت دار را شناسایی کنید.

آقابزرگی در پایان تاکید کرد: در سال میلادی فعلی به دلیل افزایش قیمت جهانی در صنایع خوراکی و غذایی و شکر شکل دیگری از افزایش قیمت در صنایع غذایی را در بورس کشورمان خواهیم دید، بنابراین صنایع غذایی نیز رشد خوبی را در سال ۱۴۰۲ خواهند داشت.

کد خبر: ۲۱۶٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • آراد IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
      0 0
      شاخص کل باید آهسته و پیوسته بالا برود دولت باید از اهرم حقوقی ها در این مسئله حمایت کند و حتی برای جلوگیری از رشد یکباره شاخص می تواند از آزادسازی فروش سهام عدالت استفاده کند، یعنی یک روند صعودی کُند اما بلند مدت که سهام دار حقیقی به بازار اعتماد کند و هر روز نگران بالا و پایین رفتن سهمش نباشد، بداند که طی شش ماه آینده سود معقولی به ازای سرمایه گذاریش خواهد کرد
    • راد IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
      0 0
      قیمت گندم در سال ۹۹،کیلویی ۲۵۰۰ تومن بود الان ۲۵۰۰۰تومن.ممنون که قیمت شاخصو به ۹۹ رسونین و کلی هم منت میزارین.