۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
رشد حاشیه نشینی با افزایش قیمت مسکن | دولت محدوده شهر نشینی را گسترش دهد
عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان مطرح کرد؛

رشد حاشیه نشینی با افزایش قیمت مسکن | دولت محدوده شهر نشینی را گسترش دهد

گرگان- فدوی، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان گفت: افزایش قیمت مسکن و اجاره بها تبعات اقتصادی و اجتماعی از جمله رشد حاشیه نشینی می شود بنابراین دولت باید محدوده شهر نشینی را گسترش دهد.

مهران فدوی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه نوسان نرخ دلار در تمام بخش های اقتصادی کشور موثر است، اظهار کرد: در سال های اخیر مردم این موضوع را پذیرفته و طبق نوسانات نرخ ارز به فعالیت اقتصادی می پردازند.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان با بیان این مطلب که تغییر نرخ ارز بر تورم بازار مسکن اثرگذار است، افزود: با توجه به کاهش توان خرید مردم رکود در این بخش به طور کامل مشهود است.

فدوی با بیان اینکه بسیاری از کارخانه های تولیدکننده مصالح ساختمانی در بازار بورس طبق قیمت جهانی نرخ گذاری می شود، یادآورشد: با نوسانات قیمت ارز هزینه های تولید مسکن افزایش می یابد که موجب افزایش قیمت نهایی مسکن و اجاره خانه می شود.

وی با بیان اینکه محاسبه مبلغ رهن و اجاره مسکن با فرمول خاصی تعیین می شود، خاطرنشان کرد: مبالغ تعیین شده برای رهن و اجاره مسکن با توجه درآمد مردم بسیار زیاد است بنابراین بخش زیادی از درآمد خانواده صرف آن می شود.

به گفته وی، افزایش قیمت مسکن و اجاره بها تبعات اقتصادی و اجتماعی جبران نا پذیری را به دنبال خواهد داشت و از سوی دیگر موجب افزایش حاشیه نشینی شهرها می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان با تاکید بر اینکه دولت باید محدوده شهر نشینی را گسترش دهد، افزود: اگر این اتفاق نیافتد شاهد افزایش قیمت مسکن بیش از گذشته خواهیم بود.

فدوی با بیان اینکه دولت باید التهاب در بازار مسکن را مدیریت کند، اضافه کرد: کارخانه های بزرگ مصالح که در بورس قیمت گذاری می شوند و تحت تملک دولت هستد باید به بخش خصوصی واگذار شود تا قیمت ها قدری کاهش یابد.

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان، یکی از راهکار های کاهش تورم در بازار مسکن، افزایش قدرت خرید و تولید بیشتر مسکن است چراکه وقتی عرضه افزایش یابد به تبعیت از آن قیمت ها نیز کاهش می یابد.

کد خبر: ۲۱۶٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha