۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
افزایش ارزش طلا با کاهش قیمت دلار

افزایش ارزش طلا با کاهش قیمت دلار

کاهش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا ارزش طلا را در بازارهای جهانی افزایش داد.

به گزارش بازار، قیمت طلا یک‌بار دیگر در روز سه‌شنبه به بالاتر از ۲۰۰۰ دلار رسید که نتیجه کاهش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا بود. سرمایه‌گذاران منتظرند ببینند آیا فدرال رزرو آمریکا روند افزایش نرخ بهره را در اجلاس ماه مه پایان خواهد داد یا نه.

قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه به ۲۰۰۴ دلار و ۲۱ سنت رسید.

کاهش شاخص دلار در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی قیمت طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده بود. این در حالی است که سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا هم کاهش یافته است.

بازارها احتمال می‌دهند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا ۲۵ واحد در اجلاس دوم و سوم ماه مه افزایش یابد و ۷۱ درصد هم احتمال دارد این روند در ماه ژوئن متوقف شود.

بالا رفتن نرخ بهره جهت مبارزه با تورم تقاضا برای طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سود ده را پایین می‌آورد و این در حالی است که همواره از طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در برابر تورم یاد می‌شده است.

جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس عقیده دارد فدرال رزرو باید به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، چون اطلاعات اخیر نشان می‌دهند تورم همچنان ادامه دارد. اما رافائل باستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفت این بانک احتمالاً به مدت طولانی نرخ بهره را تغییر نخواهد داد تا تورم پایین‌تر بیاید.

بازارها هم اکنون بر اظهارنظر مقامات فدرال رزرو آمریکا در این ماه قبل‌از تصمیم‌گیری آن در ماه مه تمرکز کرده‌اند.

همچنین قیمت نقره امروز و ۰.۰۱ درصد کاهش به ۲۵ دلار و ۲۶ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۸ درصد کاهش ۱۰۸۲ دلار و ۲۲ سنت معامله می‌شود.

کد خبر: ۲۱۶٬۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha