۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
انتشار اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان ۱۳ بانک
سخنگوی دولت خبر داد

انتشار اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان ۱۳ بانک

سخنگوی دولت گفت: انتشار اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان ۱۳ بانک به طور مستمر ادامه دارد.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره انتشار اسامی اَبَر بدهکاران بانکی و نیز میزان تسهیلات دریافتی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد گفت که این اقدام به منظور ایجاد شفافیت استمرار خواهد داشت.

جهرمی با یادآوری اینکه پارسال برای اولین بار فهرست بدهکاران بزرگ بانکی منتشر شد، گفت: اینکار در طول سال گذشته ادامه یافت و فهرست آن به طور مستمر به روز شد؛ اکنون نیز به منظور انضباط بخشی و شفافیت بیشتر نظام بانکی، مقابله با فساد، فهرست تسهیلات و تعهدات کلان ۱۳ بانک تا پایان اسفند پارسال به روی سایت بانک مرکزی منتشر شده است.

سخنگوی دولت همچنین گفت: تاکنون ۳۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن شهری، ۱۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی و ۱۳۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شده است، اما این ارقام با ۲۰ درصد هدف گذاری قانون، فاصله معنا دار و نشان دهنده کم کاری نظام بانکی در تأمین منابع است.

بهادری جهرمی ادامه داد: البته رییس کل بانک مرکزی گزارشی را درخصوص دلایل این حوزه داده است که یکی از این دلایل قوانین مختلف بوده که تکالیف مختلفی را بر شبکه بانکی تکلیف کرده است که گاها در عرصه عمل با هم تعارض دارد.

وی با بیان این‌که کم کاری نظام بانکی در تأمین تسهیلات مسکن پذیرفتنی نیست خاطر نشان کرد: باید تدابیر لازم را مجموعه بانکی برای اصلاح این رویه داشته باشند. یکی از اولویت‌های دولت اصلاح نظام بانکی است. کم کاری در پرداخت تسهیلات البته تنها اشکال نظام بانکی نیست ما با مشکلاتی دیگر از سوی بانک‌ها مواجه بودیم. یکی از اقدامات تحولی دولت در سال جدید در حوزه‌های بانکی و خصوصا تسهیلات مسکن است.

کد خبر: ۲۱۶٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha