۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی همسایگان منوط به تلاش سفرا و رایزن‌های بازرگانی است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی همسایگان منوط به تلاش سفرا و رایزن‌های بازرگانی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی دیگر کشورها، گفت: این موضوع به فعالیت و تلاش سفرای جمهوری اسلامی ایران، اتاق‌های بازرگانی و رایزن‌های تجاری بستگی دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، شهریار حیدری با اشاره به نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با «موضوع استفاده از ظرفیت‌ مناطق مناطق آزاد مشترک مرزی، فرامرزی و متناظر در توسعه و تعمیق روابط اقتصادی» در وزارت امور خارجه کشورمان، گفت: وزارت امور خارجه با هدف شناخت ظرفیت‌های داخلی و توسعه روابط اقتصادی با کشورهای مختلف و با اولویت همسایگان اقداماتی را انجام و برنامه‌هایی را در دستور کار دارد.

رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: دنیای امروز بهم پیوسته و وابسته است، همه کشورها از ظرفیت‌های یکدیگر برای تکمیل زنجیره تولید و رسیدن به خودکفایی استفاده می‌کنند. ظرفیت‌های ویژه‌ای هم در خاورمیانه وجود دارد که این ظرفیت‌ها باید به عنوان بازوی قدرت اقتصادی معرفی شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی دیگر کشورها بسیار حائز اهمیت است اما این موضوع به فعالیت و تلاش سفرای جمهوری اسلامی ایران، اتاق‌های بازرگانی و رایزن‌های تجاری بستگی دارد اما متاسفانه ضعیف عمل کردیم البته رویکرد دولت سیزدهم و حاکمیت توسعه روابط با همسایگان اعلام شده و درطول این دوره معاونت دیپلماسی اقتصادی نشست‌های مشترکی را با همسایگان برگزار کرده است، مجموع این اقدامات در راستای شناخت ظرفیت‌ها انجام شده و برای عملیاتی شدن ظرفیت‌ها باید تفاهم‌نامه‌ها و پروتکل‌ها منعقد شود.

حیدری تصریح کرد: دولت حرکت خوبی را با اولویت همسایگان شروع کرده و امیدواریم با توجه به ظرفیت بسیار خوب جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف از جمله همسایگان بتوانیم از این ظرفیت‌ها برای منافع طرفین استفاده کنیم. همچنین امید است سیاست‌های داخلی با همراهی سیاست خارجی به بهره برداری از ظرفیت‌ها و رونق صنعت و تجارت منتهی شود و شاهد توسعه و تعمیق روابط اقتصادی خارجی باشیم.

کد خبر: ۲۱۶٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha