۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
آب مشترکان کم مصرف تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد رایگان می شود|تصویب آیین نامه آب در دولت
وزیر نیرو در پاسخ به بازار:

آب مشترکان کم مصرف تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد رایگان می شود|تصویب آیین نامه آب در دولت

محرابیان وزیر نیرو از تصویب آیین نامه آب در دولت خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ آب مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که مطابق الگو مصرف می کنند رایگان می شود.

گروه آب و انرژی؛ بازار: علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه بیوگاز واحدهای ۵ و ۶ تصفیه خانه جنوب تهران در پاسخ به بازار درباره تغیرات تعرفه آب و برق در سال ۱۴۰۲ گفت: مطابق قانون بودجه ۱۴۰۲ وزارت نیرو موظف بود که آیین نامه های مربوطه را تقدیم دولت کند.

او از تقدیم آیین نامه آب به دولت در هفته گذشته خبر داد و افزود: این آیین نامه همانند سال ۱۴۰۱ بوده با این تفاوت که افرادی که تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی کشور هستند، چنانچه مصرفی مطابق الگو داشته باشند از آب مجانی برخوردار خواهند شد.

وزیر نیرو ادامه داد: در سال گذشته مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی چنانچه مصرفشان نصف الگوی مجاز بود، قبض آب آنها صفر می شد.

این عضو کابینه سیزدهم اظهار داشت:مطابق سال ۱۴۰۱ آب بهای مشترکان پر مصرف غیر یارانه ای خواهد بود.

محرابیان در بخش دیگری از سخنان خود درباره حقابه هیرمند هم گفت: همانطور که وزیر امور خارجه اعلام کردند به هیچ وجه از حق مسلم خود مطابق معاهده ۱۳۵۱ کوتاه نمی آییم.

او ادامه داد: حقابه هیرمند حق ما بوده و مسولین افغان بارها و بارها در جلساتی که طی ۲ سال گذشته با ما داشتند اعلام کردند حقوق ایران را به رسمیت می شناسند. از مسولین افغان می خواهیم که در عمل هم این ادعای خود را نشان دهند.

وزیر نیرو همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در تابستان امسال خاموشی خواهیم داشت، گفت:نیرو خاطر نشان کرد: برای مدیریت بهینه مصرف برق و آب تابستان ۱۴۰۲ از مهر ماه سال گذشته برنامه ریزی صورت گرفته است. برای اینکه خاموشی ها را به حداقل برسانیم یه برنامه ای ۱۴۰ اقدامی در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۱۶٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha