۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
​جشنواره گل و گلاب میمند برگزار می‌شود
در اردیبهشت؛

​جشنواره گل و گلاب میمند برگزار می‌شود

شیراز- هشتم اردیبهشت ماه امسال در «میمند» که به گلخانه فارس شهرت دارد، میزبان ​جشنواره گل و گلاب است.

بازار؛ گروه استانها: بخش میمند در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده ‌است و به واسطه برخورداری از باغها و مزارع گل متعدد به گلخانه فارس شهرت گرفته است.

میمند دارای یک هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت باغ‌های گل محمدی دیمی و آبی است که بخش آبی آن در دشت‌های میمند و تابعه و دیم در ارتفاعات شمالی و جنوبی مشرف به میمند یا ارتفاعات منطقه‌هایی به نام خرسان، آپادانا و.. کشت می‌شود.

با توجه به بارش باران هر ساله سه هزار تن گل محمدی در بخش میمند به دست می آید و در پی آن از این میزان گل تولید شده ظرف ۴۵ روز ۹ هزار تن انواع گلاب تهیه می شود البته طی این مدت با توجه به خشکسالی و کاهش باران تولید گلاب کاهش داشته است.

تولید گلاب در میمند فقط مربوط به اردیبهشت ماه بوده و علاوه بر گلاب، ۴۰ نوع عرقیات دیگر تولید می شود

تولید گلاب این بخش فقط مربوط به اردیبهشت ماه بوده و علاوه بر گلاب، ۴۰ نوع عرقیات دیگر نیز مانند نسترن، شاطره، بیدمشک و نعناع که عمده آن مصرف دارویی دارند تولید می شوند ضمن اینکه در فصول سرما که گلاب تولید نمی شود سایر عرقیات نظیر کاسنی، کیالک، لیمو، گردو و... که در فصلهای تابستان و پائیز خشک شده عرق گیری می شوند.

​جشنواره گل و گلاب میمند برگزار می‌شود

از این شهر به عنوان گلخانه فارس یاد می شود؛ امسال هم مانند هر سال قرار است که هشتم اردیبهشت ماه شهر میمند میزبان جشنواره «گل و گلاب» باشد.

در نشست هماهنگی «جشنواره گل و گلاب میمند» که با حضور نماینده فیروزآباد، فراشبند و قیرو کارزین در مجلس، شهردار و اعضای شورای شهر میمند که اخیرا برگزار شده، افزود: امسال نیز پیش بینی می شود استقبال خوبی از آن صورت گیرد که همین جا از مردم دعوت می کنیم تا از این ظرفیت استفاده کنند ضمن اینکه از مسوولان استان نیز انتظار داریم در راستای رشد و شکوفایی گردشگری میمند با ما همکاری کنند.

فرماندار شهرستان فیروزآباد در این رابطه گفت: هشتم اردیبهشت ماه شهر میمند میزبان جشنواره گل و گلاب خواهد بود.

حبیب‌الله جمشیدی گفت: رویدادهای استان فارس در ابعاد مختلف کشاورزی، گردشگری و نمایشگاهی می تواند به عنوان یک منبع درآمدزایی معرفی شود.

به گفته وی این جشنواره‌ها می‌تواند در سطح ملی و استانی برگزار شود لذا باید زمینه را برای توسعه این رویدادها بیش از پیش مهیا کرد که مستلزم هم افزایی همه دستگاه ها و علاقه مندان است.

کد خبر: ۲۱۶٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha