۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
کیفیت چلوکباب ۵۰ هزار تومانی قابل تضمین نیست
نریمانی در گفتگو با بازار:

کیفیت چلوکباب ۵۰ هزار تومانی قابل تضمین نیست

تهران- نریمانی ، رئیس اتحادیه چلوکباب و چلو خورش تهران گفت: کیفیت چلوکباب ۵۰ هزار تومانی را نمی توان تضمین کرد از مردم می خواهیم که به پروانه کسب دقت کافی داشته باشند تا سلامت شان به خطر نیفتد.

علی اکبر نریمانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مردم برای خرید غذا از مغازه هایی که پروانه کسب دارند، خرید کنند، افزود: طبق قانون پروانه کسب باید در معرض دید عموم قرار گرفته باشد.

وی با اشاره به اهمیت مجوزهای لازم ادامه داد: برای شروع فعالیت، واحد صنفی باید پروانه کسب خود را اخذ کرده باشد مانند گواهینامه که پیش از رانندگی گرفته می شود.

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلو خورش تهران درباره چالش های پیش روی این شغل گفت: مهم ترین چالش مشمول بودن قانون مالیات بر ارزش افزوده است که باعث شده تعدادی از واحد های تجاری به تعطیلی کشیده شوند.

نریمانی معضل دیگر را برداشتن حدود صنفی دانست و در ادامه افزود: به این معنی که در گذشته با نظر کارشناس مشخص می شد که در منطقه با توجه به نیاز و جمعیت چه تعداد چلوکبابی می تواند فعالیت کند اما امروزه در یک محله کوچک چندین واحد کبابی می بینیم؛ واضح است که آنها زیان ده بوده و تنها خرج کارگر، مالیات، عوارض و ... را می پردازند. لذا از مسئولان درخواست داریم که قانون حدود صنفی را دوباره لازم الاجرا کنند.

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلو خورش تهران گفت: یکی از صدماتی که به این صنف وارد شده است اقدام مساجد، حسینیه ها و مدارس در تحویل غذای بیرون بر بدون پروانه و مجوز است. این موارد باعث می شود تا کسانی که به طور رسمی فعالیت می کنند و مالیات، عوارض و هزینه های دیگر را می پردازند با کسادی روبه رو شده و از سوی دیگر با بروز مشکلات احتمالی این صنف را بدنام می کنند.

نریمانی تاکید کرد: سال ها زحمت کشیده شده تا اتحادیه به این شکل و جایگاه برسد اما عده ای با فروش خودرویی یا در کنار خیابان ارزش چلوکباب که عذای ملی ایرانی است را پایین آورده اند.

وی با بیان مراحل اخذ پروانه کسب گفت: تشکیل پرونده در اتحادیه، اخذ مدارک شخص و مکان، چند نامه که باید به تایید وزارت بهداشت و اماکن برسد و در صورت موفقیت پروانه تحویل متقاضی خواهد شد. دیده شده واحد های بدون پروانه کسب معمولا بهداشت را رعایت نمی کنند. واحد هایی که پروانه کسب را اخذ کرده اند زیر نظر مستقیم و بازرسی مداوم وزارت بهداشت قرار دارند.

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلو خورش تهران بیان کرد: کسی که چلوکباب را ۵۰ هزار تومان می فروشد مشخص نیست که در آن از چه موادی استفاده کرده لذا از مردم می خواهیم که به هنگام خرید به پروانه کسب دقت کافی داشته باشند تا سلامت شان به خطر نیفتد.

نریمانی خاطر نشان کرد: واحد های بدون مجوز و پروانه کسب معمولا تابلو ندارند، آدرس زیر تراکت نمی نویسند و ... و در بازرسی های میدانی که توسط ۲۶ نفر انجام می گیرد اگر واحد هایی که صلاحیت کسب پروانه را نداشته باشند مشخص شوند، از ادامه فعالیتشان جلوگیری بعمل خواهد آمد.

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلو خورش تهران گفت: متراژ مورد نیاز برای تاسیس یک واحد چلوکبابی در گذشته ۵۰۰ متر و سپس این مقدار به ۳۰۰ متر رسیده بوده اما با توجه به شرایط اقتصادی امروزه این متراژ به ۸۰ متر البته با داشتن حداقل دو پارکینگ رسیده است، در مورد واحد های غذای بیرون بر، با ۳۰ متر کفایت می کند

نریمانی با اشاره به اینکه ۹۳۷ عضو دارای پروانه کسب در اتحادیه مشغول به کار هستند گفت: تعداد ۵۰۰ الی ۶۰۰ پرونده نیز در دست بررسی است.

کد خبر: ۲۱۶٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha