۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
مهم‌ترین مسئله امروز جامعه کارگری امنیت شغلی و معیشت کارگران است
دبیرکل خانه کارگر:

مهم‌ترین مسئله امروز جامعه کارگری امنیت شغلی و معیشت کارگران است

دبیرکل خانه کارگر ایران مهم‌ترین مسئله امروز جامعه کارگری را امنیت شغلی و معیشت کارگران عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علیرضا محجوب در حاشیه نشست هم‌اندیشی نمایندگان فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی و اعضای احزاب حوزه کار و تولید با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این نشست با هدف گفت‌وشنود و تبادل‌نظر جامعه کار و تولید و دولت با رویکرد سه‌جانبه‌گرایی برگزار شد.

وی با تقدیر از تلاش‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» را مردمی و مدافع جامعه کارگری دانست و اضافه کرد: مطالبه اصلی جامعه کارگری در سال ۱۴۰۲ کنترل و مهار تورّم است.

محجوب با اشاره به مصوبه شورای عالی کار در آخرین نشست تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که شورای عالی کار اگر در طول سال کشور دچار افزایش تورم شد، حداقل حقوق و دستمزد کارگران را در سال ۱۴۰۲ افزایش دهند.

کد خبر: ۲۱۶٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مستمدی بگیر IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
      2 0
      رهبر معظم که سال را سال تولید نامگذاری کردند کارگران وباز نشستگان کارگری از رهبری توقع دارند که سفارش این قشر را به دولتی ها وبه مسعولین تامین اجتماعی بکنند خیلی جالب است تولید میخواهیم ولی توجه معیشت هیچ دور از انصاف در نظامی که عدالت حرف اول را میزند التماس دعا
    • برده پیمانکار DE ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
      3 0
      تنها را امنیت شغلی حذف پیمانکاران است. ما منتظر حذف پیمانکاران هستیم
    • م US ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      1 0
      دولت و نمایندگان انقلابی چی شده؟؟؟ با سلام علیکم بعد خدا☝ همه امیدمان شما رسانه های مردمی هستید بتونیم حرفامون راحت براتون بزنیم بنده۳ عنوان معلولیت شدید دارم ۱دستم از بچگی از زانو شگسته و کار نمیکند و گوشم رکش پاره شده نمیشنود که هیچ وزوزش زندگی روز مره ام هم بهم زده آزارش و تا بحال حق پرستاری ندیدم و #مستاجر هستم دیسال مددکارام کفتند گرایتون کمک میکنیم اصلا یک ریالش کمک نمیکنند و بدون خونه اجاره و گرایه نشین هستیم حدود ۲۵سال بیشتره اندک پولی که میدن تنها دارو دکتر و گرایه خونه کفاف نمیده ?و ۷ ساله یک #سمعک هم برام نمیدن حتی ۷ سال میشود درخواست کردم با نامه از اداره ریس و معاون بهزیستی امضا کردند سمعکم بدهند نمیدند و اداره بهزیستی مربوطه و پیگیری حضوری هم چندین بار دنبالش رفتم ... تنها مددکارا این میگن میدیم امروز فردا امروز فردا ...دورست ۷ ساله چنین میگن و توان خریدش ندارم بخدا اگه توانش داشتم نیازی نبود خودم میخریدم حدقل وزوزش قط بشه دکتر هم تعید کرده کدوم سمعک بدند برام نمیدن... و برای ما ۵ نفری?۱میلیون_و۲۰۰هزار مستمری واریز کردند امروز نمیدونم چرا چون هر ماه حقوق ۵ نفری در