۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
واگذاری ۵۸ هزار میلیارد تومان اموال بانک‌های دولتی در دولت سیزدهم
معاون وزیر اقتصاد خبر داد

واگذاری ۵۸ هزار میلیارد تومان اموال بانک‌های دولتی در دولت سیزدهم

معاون امور بانکی و بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد گفت: در دولت سیزدهم ۵۸ هزار میلیارد تومان واگذاری اموال و دارایی مازاد در شبکه بانکی زیر مجموعه وزارتخانه اتفاق افتاده است.

به گزارش بازار، سید عباس حسینی در جلسه بررسی مباحث جاری بانکی که با حضور مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک‌ها برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه‌ای وجود دارد که با توجه به افزایش نرخ ارز و سود بانکی ۲۳ درصد دهک‌های دو و سه و تحت حمایت نتوانند اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن را پرداخت کنند.

وی افزود: بر این اساس دولت تصمیم گرفت تا سقف ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی سپرده گذاری شود در بانک‌ها تا بانک‌ها این مبلغ را به افراد سوم تسهیلات با نرخی که اعلام می‌شود پرداخت کنند و تفاوت نرخ‌هایی که به وجود می‌آید منابعی حاصل می‌شود که در حساب صندوق توسعه ملی یا بانک مرکزی برای نهضت ملی مسکن بکار گرفته شود تا سود ۲۳ درصدی که برای قشر ضعیف جامعه است مبلغی پرداخت شود تا بتوانند اقساط نهضت ملی مسکن برای آن‌ها کاهش یابد.

معاون بانک و بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد گفت: برای نخستین بار در تاریخ، در مدت زمان یک سال و نیم گذشته در این دولت شبکه بانکی زیر مجموعه وزارتخانه ۱۵۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه داشته است.

حسینی درباره واگذاری‌ها نیز بیان کرد: در این دولت ۵۸ هزار میلیارد تومان واگذاری اموال و دارایی مازاد در شبکه بانکی زیر مجموعه وزارتخانه اتفاق افتاده است.

وی گفت: در شورای پول و اعتبار و هم برای بانک‌های دولتی در قانون پیش بینی شد فروش اموال مازاد قابلیت انتقال به سرمایه بانک‌ها را دارند.

معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد تاکید کرد: محور راهبردهای نظام بانکی در سال ۱۴۰۲، مهار تورم و رشد تولید و گسترش شفافیت است.

کد خبر: ۲۱۶٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha