۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
قزاقستانی‌ها نخستین هیئت بازدیدکننده سال ۱۴۰۲ از بندر شهید رجایی

قزاقستانی‌ها نخستین هیئت بازدیدکننده سال ۱۴۰۲ از بندر شهید رجایی

بندرعباس - یک هیات تجاری از بخش حمل‌ونقل جمهوری قزاقستان به عنوان نخستین گروه بازدیدکننده خارجی در سال ۱۴۰۲ از پتانسیل‌ها و ظرفیتهای منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بازدید کردند.

به گزارش بازار، به نقل ازروایط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، هیاتی از بخش حمل‌ونقل جمهوری قزاقستان روز گذشته ۲۹ فروردین ماه در بازدید از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی با زیرساخت‌های بندری و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، عملیاتی و تجاری این بندر آشنا شدند.

این گروه تجاری متشکل از مدیرکل توسعه شرکت زیرمجموعه راه آهن قزاقستان، رییس نمایندگی راه‌آهن این کشور در ایران و مدیر اجرایی اپراتوری ترمینال‌ها با حضور در اراضی پشتیبانی، ترمینال‌های کانتینری، انبارهای نگه‌داری و ترانزیت کالا، اسکله‌های تخلیه کالاهای اساسی و یکی از شرکت‌های کانتنیری ازفرایند ارائه خدمات تخلیه، بارگیری و انبارداری در بندر شهید رجایی اطلاع کسب کردند.

گسترش روابط تجاری، حمل و نقلی و توسعه فعالیتهای سرمایه‌ای با کشورهای همسایه به ویژه روسیه، قزاقستان و کشورهای آسیای مرکزی در اولویت سیاستهای اقتصادی ایران قرار داشته از این رو بندر شهید رجایی با بهرگیری از موقعیت جغرافی مناسب و زیرساختهای مطلوب همواره مورد توجه کشورهای مورد اشاره بوده است.

بازدید این گروه حمل و نقلی قزاقستانی از بندر شهید رجایی نیز در راستای بسط و گسترش تعاملات تجاری در بخش های مختلف صورت گرفته است .

پیش از این نیز در سال گذشته چند گروه سیاسی و تجاری قزاقستان از بندر شهید رجایی بازدید کردند که از جمله آنها می‌توان به حضور هیاتی چهار نفره متشکل از "آ.تور کپنبایف" رییس شرکت ملی بندر دریایی تجاری آکتائو در اردیبهشت ماه و "سریک ژومانگارین" معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان در آبان‌ماه ۱۴۰۱ اشاره کرد.

قزاقستان بزرگترین کشور دنیاست که راهی به آب‌های آزاد ندارد به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران و توسعه تجارت از طریق بنادر آن به ویژه بندر شهید رجایی به عنوان یک مسیری مطمئن برای توسعه صادرات جهت تسهیل حمل‌ونقل و ترانزیت بین دو کشور حائز اهمیت است.

بندر آکتائو در غرب کشور قزاقستان و در مرکزیت استان مانگستاو و در سواحل شرقی دریای خزر به عنوان مهم‌ترین بندر قزاقستان مناسب‌ترین وضعیت را برای حمل‌ونقل محموله‌های گوناگون کالاهای خشک، نفت‌خام و محصولات پتروشیمی را داراست.

بندر آکتائو متصل به ریل‌های راه‌آهن سراسری از کنار کشتی می‌باشد که از مزیت‌های این بندر به‌شمار می‌رود.

در قلمرو قزاقستان سه بندر دریایی «آکتائو»، «بائوتینا» و «کوریک» به کشتی‌های با تناژ مختلف خدمات ارائه می دهند.

کد خبر: ۲۱۶٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha