۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
بی توجهی به صنایع تکمیلی دانه های روغنی در مازندران
کارشناس کشاورزی در مازندران مطرح کرد؛

بی توجهی به صنایع تکمیلی دانه های روغنی در مازندران

ساری- حبیبی، کارشناس بخش کشاورزی در مازندران با اشاره به این که به صنایع تبدیلی و تکمیلی دانه های روغنی توجه نشده است، گفت: این عامل سبب بی رغبتی کلزاکاران شده است.

محمد حبیبی در گفتگو با خبرنگار بازار ارائه بسته های حمایتی و تشویقی را برای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان دانه های روغنی ضروری دانست و گفت: باید در قالب کشت قراردادی، ارائه بسته های حمایتی و تشویقی از این تولیدکنندگان حمایت شود.

وی معرفی ارقام جدید و زودرس و باکیفیت را برای توسعه کشت دانه های روغنی مهم بیان کرد و گفت: فصل کشت دانه های روغنی در استان از شهریورماه شروع می شود و با توجه به صنعتی بودن این محصول باید پس از برداشت در کارخانه های روغن کشی تبدیل و فرآوری شوند از این رو توسعه صنایع تبدیلی ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه و کشت دانه های روغنی باید از ظرفیت کارخانجات صنعتی و بخش صنعت استفاده و بهره‌گیری کنیم، افزود: در حال حاضر هم افزایی بین بخش صنعت و تولید وجود ندارد و از ظرفیت کارخانه های روغن کشی استفاده مناسب صورت نمی‌گیرد.

حبیبی تقویت بخش خصوصی را برای توسعه بر آنها کشت دانه های روغنی مهم برشمرد و گفت: دولت نیز باید سیاستگذاری خود را برای تقویت بخش خصوصی و رفع مشکلات معطوف کند.

این کارشناس حوزه کشاورزی، کشت قراردادی و توزیع بذر مناسب را از جمله راهکارها برای رونق کشت دانه های روغنی بیان کرد و گفت: توزیع نهاده و بذر موردنیاز، انجام مشاوره های کارشناسی، خرید تضمینی و پرداختت به موقع وجه می تواند انگیزه کشاورزان را برای کشت افزایش دهد.

کد خبر: ۲۱۶٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha