۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
۲ مرکز عرضه صنایع‌دستی در استان سمنان راه‌اندازی شد
کرم زاده به بازار گفت:

۲ مرکز عرضه صنایع‌دستی در استان سمنان راه‌اندازی شد

سمنان- مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از صدور دو مجوز تاسیس مرکز صنایع دستی در شهرستان دامغان خبر داد.

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه یکی از راهبردهای اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان ایجاد بازارهای جدید برای فروش محصولات و صنایع دستی است بیان کرد: مجوز تاسیس دو فروشگاه و مرکز عرضه صنایع دستی در شهرستان دامغان صادر شد.

وی افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی از سوی وزارتخانه میراث، گردشگری و صنایع‌دستی و واگذاری آن به استان‌ها و با استناد به بند پ و تبصره یک ماده سه قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مصوب مجلس شورای اسلامی، مجوز این دو فروشگاه صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ادامه داد: تمام فروشگاه‌های صنایع‌دستی فعال دارای پروانه کسب معتبر از اتحادیه‌های صنفی مختلف استان سمنان می‌توانند با مراجعه به حوزه معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با ارائه مدارک لازم از این امتیاز بهره‌مند شده و با دریافت مجوز فروشگاه صنایع‌دستی، مشمول قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی شوند.

کرم زاده با اشاره به وضعیت موجود در حوزه عرضه صنایع دستی در استان سمنان توضیح داد: پنج فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان، هفت فروشگاه صنایع‌دستی در شاهرود و دو فروشگاه صنایع‌دستی در دامغان تحت مجوز اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان فعالیت دارند.

کد خبر: ۲۱۶٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha