۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
 تحریم‌ روسیه تهدیدی برای دلار است
وزیر خزانه‌داری آمریکا:

تحریم‌ روسیه تهدیدی برای دلار است

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که استفاده از دلار به عنوان سلاح، در دراز مدت هژمونی دلار را تضعیف خواهد کرد.

به گزارش بازار، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا اذعان کرد که تحریم‌های اقتصادی به‌ویژه علیه روسیه «تهدیدی» برای تسلط دلار است، اما او یافتن جایگزینی برای ارز آمریکایی را برای کشورهای مربوطه دشوار دانست.

یلن در مصاحبه‌ای با سی ان ان در پاسخ به سوالی در مورد استفاده از دلار به عنوان سلاح گفت: زمانی که از تحریم‌های مالی استفاده می‌کنیم، نقش دلار با ریسک همراه است. این امر در دراز مدت، هژمونی دلار را تضعیف خواهد کرد.

وی افزود: البته این باعث ایجاد اراده در چین، روسیه و ایران برای یافتن جایگزین می‌شود، اما دلایل استفاده از دلار به عنوان ارز جهانی، یافتن جایگزینی با همین ویژگی‌ها را برای سایر کشورها دشوار می‌کند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا ادامه داد: ما بازارهای سرمایه و یک حاکمیت قانون بسیار قوی داریم که برای ارزی که در سطح جهانی برای معاملات استفاده می‌شود، اساسی است؛ و ما هیچ کشور دیگری را ندیده‌ایم که دارای زیرساخت‌های نهادی باشد که به پولش اجازه می‌دهد چنین نقش جهانی ایفا کند.»

جانت یلن همچنین تاکید کرد که تحریم‌های اقتصادی "ابزار بسیار مهمی" است که توسط کشورهای متحد علیه روسیه به عنوان بخشی از "ائتلاف شرکای همکاری با یکدیگر" استفاده می‌شود.

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان استفاده از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه برای بازسازی اوکراین گفت: روسیه باید خسارتی را که به اوکراین وارد کرده است، بپردازد. اما او افزود: «محدودیت‌های قانونی در مورد آنچه می‌توانیم با دارایی‌های مسدود شده روسیه انجام دهیم وجود دارد و ما در حال گفتگو با شرکای خود هستیم که در آینده چه کاری می‌توان انجام داد».

کد خبر: ۲۱۶٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha