۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
بازارشکنی در صنعت درب و پنجره| نظارت ضعیف است
تولیدکننده درب و پنجره در مازندران:

بازارشکنی در صنعت درب و پنجره| نظارت ضعیف است

ساری- ایوبی، تولیدکننده درب و پنجره در مازندران بر لزوم نظارت بر فعالان این صنف تاکید کرد و گفت: برخی از همکاران با نرخ های زیرقیمت، بازارشکنی می‌کنند.

علی ایوبی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که درب و پنجره آلومینیومی یا دوجداره در مدل های مختلفی و با رنگ های متنوع تولید می شود، افزود: تولید این محصول بستگی به درخواست و نظر مشتری دارد.

وی با عنوان اینکه از اردیبهشت تا شهریورماه روزهای شلوغ و پر کاری برای سازندگان در و پنجره محسوب می‌شود، و یادآور شد: این پنجره ها از نظر آقای عایق های صوتی و حرارتی دارای ویژگی‌هایی است.

وی درباره نرخ تولیدات گفت: هزینه تولید و ساخت بر اساس وزن و کیلویی محاسبه می شود و درب و پنجره های کنونی برخلاف گذشته از سیستم های یراق آلات و دستگیره ها بدون بهره گیری از میله گرد و پیچ استفاده می شود.

این تولید کننده درب و پنجره با بیان اینکه در و پنجره در رنگ های مختلفی متناسب با شرایط آب و هوایی مختلف تولید می شود، افزون: در ساختمان های جدید بیشتر از درب و پنجره با رنگ های مشکی و سفید استفاده می شود.

ایوبی با بیان اینکه ۳۵ درصد خرید مواد اولیه به عنوان دستمزد سازنده محاسبه می‌شود، یادآور شد: همچنین ۱۵ درصد هزینه و اجرت نصب نیز باید به آن اضافه شود.

وی با بیان اینکه هیات نظارت صنفی نظارت ضعیفی بر فعالان حوزه درب و پنجره دارد،افزود: باید نرخ ها به گونه ای باشد که فعالان این حوزه متضرر نشوند.

این تولید کننده یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از همکاران با نرخ‌های کمتر از قیمت مصوب کار می کند که نوعی بازارشکنی است و نظارت رمناسبی بر کار آن ها صورت نمی گیرد.

وی درباره توری پنجره های دوجداره نیز گفت: توری های ریلی یا توری های خارجی برای این پنجره ها کاربرد بیشتری دارند.

کد خبر: ۲۱۶٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha