۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
مشکلات و خسارت‌های سیلاب به تاسیسات آب‌رسانی در ایلام برطرف شد
مدیرعامل آب و فاضلاب ایلام:

مشکلات و خسارت‌های سیلاب به تاسیسات آب‌رسانی در ایلام برطرف شد

ایلام- ناصری، مدیرعامل آب و فاضلاب ایلام گفت: همه مشکلات و خسارت های سیلاب اخیر به تاسیسات آبرسانی استان برطرف شده است.

پرویز ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حال حاضر آب تمامی شهرها و روستاهای استان پایدار و در هیچ یک از شهرها مشکل حادی وجود ندارد، افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود جبهه هوای قدرتمند بارش زا و احتمال بسیار زیاد وقوع سیل در اغلب مناطق استان، قبل از وقوع بحران، به منظور هماهنگی پرسنل و آمادگی مواجهه با بحران سیل و مرور حوادث و اتفاقات در طی بحران‌های گذشته، جلساتی با حضور معاونت‌های و مدیران امورات تابعه برگزار کردیم تا تدابیر لازم به این منظور اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: بررسی موانع و مشکلات، اخذ تصمیمات به منظور تدارک و بسیج امکانات برای اجرای بهترین راهکارها جهت جلوگیری یا کاهش تبعات و ضرر و زیان و خسارات ناشی از سیل و تخریب زیرساخت‌های موجود مانند شبکه توزیع آب و جمع آوری فاضلاب، منهول ها، خطوط انتقال، تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب، ایستگاه‌های پمپاژ و … از مواردی بود که در جلسات فوق به آنها پرداخته شد.

مدیرعامل آبفای ایلام ادامه داد: به رغم تمام تدابیر، این بارش، خساراتی به خطول انتقال آب در روستاهای استان وارد و طبعاً ورود این حجم از سیلاب که انواع رسوبات، گل و لای، پلاستیک، چوب و … را به همراه داشت، به داخل شبکه‌های فاضلاب، گرفتگی و انسداد و پس زدن فاضلاب را در برخی مناطق موجب شد که این مشکلات در اغلب موارد با پیگیری و تلاش شبانه روزی پرسنل سختکوش آبفا در کلیه امورات، تا حد زیادی برطرف شده است.

ناصری گفت: از جمله این خسارات می‌توان تخریب خط انتقال روستاهای توابع بخش میش خاص، روستاهای شهرستان هلیلان و در شهرستان چرداول موجب طغیان و افزایش دبی کم سابقه رودخانه چرداول شد.

وی ادامه داد: خط انتقال مادر روستاهای بردبل، هلسم،قاسم آباد ،سعدآباد و علیمرادخانی علیا تخریب شد.

وی افزود: در این بحران، تأسیسات آب شرب شهرستان ایوان نیز به صورت مشابه در اثر مشکلات سیلاب دچار آسیب شده بود که با تلاش همکاران امور مربوطه این مشکل نیز رفع شده است.

مدیرعامل آبفای ایلام تاکید کرد: یکی از مشکلات شهر ایلام در این گونه بارش ها، قطعی آب و افزایش کدورت آب چشمه های گل گل بود که خوشبختانه امسال با اقدامات و مدیریت بموقع هیچگونه قطع آب حادث نشد.

ناصری در پایان خاطرنشان ساخت: در حال حاضر آب شرب همه شهرها و روستاهای استان ایلام پایدار است.

کد خبر: ۲۱۶٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha