۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در شهر شیشه هرمزگان فراهم است
معاون استاندار هرمزگان:

زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در شهر شیشه هرمزگان فراهم است

بندرعباس- معاون امور اقتصادی استاندار هرمزگان گفت: همه زیرساخت‌های قانونی و فیزیکی برای سرمایه‌گذاری در شهر شیشه هرمزگان فراهم است.

به گزارش بازار به نقل ازروایط عمومی صنعت و معدن هرمزگان، عادل شهرزاد در نشست تخصصی صنعت شیشه در هرمزگان افزود: بنا داریم سرمایه گذار، تنها دغدغه سرمایه‌گذاری داشته باشد و مشکلی برای زیرساخت‌ها و مسائل قانونی نداشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به هدف گذاری انجام شده از این پس برای سرمایه‌گذاری ها زمان کمتری صرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: از زمانی که این موضوع در قالب شهر شیشه طرح شده تا عملیاتی شدن آن سه ماه می‌گذرد که این نشان از عزم مسئولان برای توسعه هرمزگان دارد و تلاش بر این است که از معدن تا محصول در این استان وجود داشته باشد و به عبارتی زنجیره کامل ارزش فراهم شود.

معاون امور اقتصادی استاندار هرمزگان با بیان اینکه ایجاد این زنجیره‌ در سایر حوزه‌ها هم مد نظر استان است، گفت: ظرفیت های معدنی مانند آهک، نمک و سلیس در این استان وجود دارد، اما بخش دیگری ظرفیت صادراتی هرمزگان است که افزون بر ۷۰ درصد تجارت و ۹۰ درصد تجارت کانتینری کشور هم در بندر شهید رجایی انجام می‌شود.

اولین مجوز شهر شیشه در هرمزگان صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان هم در این نشست گفت:‌ اولین مجوز شهر شیشه صادر شده است و این شهر در نشست تخصصی امروز به سرمایه گذاران معرفی شد و امکان واگذاری زمین به سرمایه گذاران وجود دارد.

خلیل قاسمی ادامه داد:‌ طرح شیشه فلوت در گذشته شروع شده بود که اکنون افزون بر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دومین طرح کربنات بود که گروه نصاب، تجهیزات و خط تولید وارد استان شده است و در مجموع سرمایه‌گذاری این ۲ طرح بیش از ۳۵ میلیارد تومان می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ اشتغال در ۲ طرح آغاز شده افزون بر یک هزار و ۶۰۰ نفر است و اولین مزایده در خصوص زنجیره تأمین مواد اولیه آن‌ها که در بسته سرمایه‌گذاری وعده کرده بودیم هم برگزار شد.

وی افزود: همه کسانی را که در استان امکان تولید و یا سرمایه‌گذاری در این زمینه دارند دعوت به سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: از سرمایه‌گذاری که با حداقل ۲ نفر قابلیت راه اندازی دارد تا کربنات در زنجیره شیشه تعریف شده و هدف در این صنعت واحدهای خرد، جوانان و کسانی هستند که در زمینه اشتغال مشکل دارند.

کد خبر: ۲۱۶٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha