۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
ابراز تمایل ژاپن برای همکاری با کرمان در حوزه های گردشگری و مقابله با خشکسالی
سفیر ژاپن در ایران مطرح کرد؛

ابراز تمایل ژاپن برای همکاری با کرمان در حوزه های گردشگری و مقابله با خشکسالی

کرمان- سفیر ژاپن در ایران در خصوص همکاری کشورش با کرمان در زمینه های گردشگری و مقابله با خشکسالی ابراز تمایل کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، «کازو توشی آیکاوا» ظهر یکشنبه در دیدار با استاندار کرمان با ابراز تمایل برای همکاری کرمان و ژاپن در حوزه گردشگری اظهار کرد: آثار تاریخی متعدد و متنوعی در ایران وجود دارد.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به اینکه اطلاعات گردشگری استان کرمان اصلاح خواهد شد، گفت: از دولت ایران می خواهیم که اطلاعات مربوط به این حوزه را برای ما ارسال کند.

وی گفت: وضعیت گردشگری و امنیتی استان کرمان بعد از بازدید از ارگ بم و باغ شاهزاده ماهان و با استفاده از سرویس اجتماعی سفارتخانه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ابراز تمایل برای بازگشت مسافران ژاپنی به ایران

سفیر ژاپن در ایران با ابراز تمایل برای بازگشت مسافران ژاپنی به کرمان افزود: با وجود تحریم ها علیه ایران اما شرکت های ژاپنی پای ایران می مانند.

وی شروع پروژه های جدید با توجه به شرایط گفته شده را دشوار دانست و گفت: با این وجود طرح های گذشته ادامه خواهند یافت.

وی از فعالیت در زمینه مقابله با خشکسالی در سه استان ایران خبر داد و گفت: این فعالیت ها با همکاری سازمان های بین المللی در حال انجام است.

سفیر ژاپن در ایران اظهار کرد: تمایل داریم که در زمینه مقابله با خشکسالی با استان کرمان همکاری کنیم و نیاز است در دو حوزه گردشگری و مقابله با خشکسالی برنامه ریزی لازم انجام و شیوه همکاری مشخص شود.

وی هدف اصلی از سفر به استان کرمان را بازدید از «مهمانشهر رفسنجان» عنوان کرد و افزود: از طریق سازمان های بین المللی در زمینه روابط کرمان و ژاپن همکاری می کنیم.

کرمان آماده گسترش فعالیت های اقتصادی با ژاپن

استاندار کرمان هم در این دیدار با اشاره به آمادگی کرمان برای گسترش همکاری های اقتصادی با ژاپن گفت: مردم ایران ذهنیت خوبی از ژاپنی ها دارند و این مساله یک ظرفیت مطلوب برای گسترش روابط به شمار می رود.

محمدمهدی فداکار با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان کرمان اظهار کرد: گردشگران خارجی می توانند در امنیت کامل به کرمان سفر کنند و در این خصوص جای نگرانی نیست.

فداکار گفت: کرمان دارای هفت اثر ثبت جهانی است که باغ شاهزاده ماهان، ارگ بم و کویر لوت از جمله آنهاست و می تواند ظرفیت گردشگری خوبی برای گردشگران ژاپنی باشد.

وی ضمن دعوت از سفیر ژاپن برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان کرمان اظهار کرد: مطمئنیم پس از بازدید از این ظرفیت های گردشگری، مشوق هموطنان خود برای سفر به کرمان خواهید بود، چرا که ملیت‌های زیادی به کرمان سفر کرده اند و از مناطق گردشگری و تاریخی این استان پهناور استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به ظرفیت های صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری استان کرمان اظهار کرد: کرمان به دلیل ظرفیت های عظیم معدنی به بهشت معادن مشهور است.

فداکار ادامه داد: مس، کرومیت، فولاد و... از جمله مواد معدنی مشهور استان کرمان است که ظرفیت خوبی برای اقتصاد و سرمایه گذاری به شمار می آید.

استاندار کرمان همچنین به کیفیت بالای محصولات کشاورزی استان کرمان اشاره و اظهار کرد: پسته، خرما، مرکبات و صیفی‌جات از مهم ترین محصولات صادراتی کرمان است.

وی گفت: این ظرفیت ها بستر خوبی را برای توسعه همکاری های اقتصادی کرمان و ژاپن فراهم کرده است.

فداکار همچنین به بازدید سفیر ژاپن در ایران از «مهانشهر رفسنجان» اشاره کرد و یادآور شد: ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان را مهاجران و اتباع خارجی تشکیل می دهند که خدمات خوبی به آنها ارائه می شود.

«لالینی ویرا سامی» رئیس سازمان بین‌المللی مهاجرت هم در این دیدار با اشاره به خدمات ایران به مهاجران افغانستانی در طول دهه ها افزود: پی گیر افزایش خدمات و حمایت ها در این زمینه هستیم.

کد خبر: ۲۱۶٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha