۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
۷۰۰ هزار تن کالا در بندر نوشهر مبادله شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران:

۷۰۰ هزار تن کالا در بندر نوشهر مبادله شد

نوشهر- کیاکجوری، مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا را طی سال گذشته در بندر نوشهر ۷۰۰ هزار تن ذکر کرد.

سعید کیاکجوری در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که میزان فعالیت و عملکرد بندر نوشهر نسبت به سال ۱۴۰۰ با کاهش روبرو بوده است، افزود این اختلاف تا پایان سال گذشته به حدود ۱۰ درصد رسیده است.

وی حجم عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالاها را طی سال گذشته در بندر نوشهر ۷۰۰ هزار تن ذکر کرد و افزود: این در حالی که ظرفیت بندر بیش از این میزان است.

کیاکجوری با بیان اینکه میزان صادرات کالا از بندر نوشهر در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن با رشد ربرو بوده است،افزود: کالاها به کشورهای مختلف صادر شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه کاهش تراز آب دریای خزر سبب شد تا نتوانیم همه کشتی های متقاضی را پهلودهی کنیم، افزود: در حال حاضر کشتی هایی با آبخور ۳.۸ تا ۳.۹ متر را در بندر نوشهر می‌پذیریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان یادآور شد: بخش قابل توجهی از کشتی های تحت تملک کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دارای آبخور بالای ۴ متر هستند که قادر به پذیرش آنها در بندر نیستیم.

وی با بیان اینکه به دلیل مشکلاتی که در زمینه لایروبی اسکله بندر داریم نمی توانیم کشتی های با آبخور بالا را پذیرش کنیم،درباره لاییروب ارس گفت: این لایروب پنج ماه در حال تعمیرات بود و طی چند روز گذشته به بندر منتقل شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یک دستگاه رو به هزار متر مکعبی در دست ساخت داریم افزود طرز ساخت این دارو سه ساله در سال ۱۴۰۳ به ناوگان بندری اضافه می شود.

کد خبر: ۲۱۶٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha