۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
صنعتی سازی اصلی ترین ماموریت شورای پژوهش و فناوری برای ساختمان سازی
وزیر راه‌ و شهرسازی مطرح کرد

صنعتی سازی اصلی ترین ماموریت شورای پژوهش و فناوری برای ساختمان سازی

وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای پژوهش و فناوری گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی شورای پژوهش و فناوری فراهم کردن بستری مناسب برای صنعتی سازی ساختمان در کشور است.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای پژوهش و فناوری یکی از ماموریت های اصلی شورای پژوهش و فناوری را فراهم کردن بستری مناسب برای صنعتی سازی ساختمان در کشور اعلام کرد.

به گفته بذرپاش صنعتی سازی هم می تواند سرعت ساخت را افزایش دهد و هم قیمت تمام شده را کاهش دهد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : با وجود آنکه در داخل کشور دو مجموعه وزارت دفاع و صمت در حال صنعتی سازی هستند اما هنوز به شکل گسترده در کشور در ساخت خانه از این شیوه استفاده نمی شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم یکی از ماموریت های اصلی شورای پژوهش و فناوری را فراهم کردن بستری مناسب برای صنعتی سازی ساختمان در کشور اعلام کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۸ هزار شرکت دانش بنیان در کشور گفت :‌ در حال حاضر تنها ۸۰ شرکت در حوزه وزارت راه و شهرسازی فعالیت می کنند که این آمار خوب نیست و اگر با تغییر سیاست های گذشته بتوانیم در حوزه فناوری پیشتاز باشیم، شرکت های بیشتری مشارکت خواهند کرد.

به گفته بذرپاش همه مجموعه ها اقلام راهبردی مورد نیازخود را می توانند به شورای پژوهش و فناوری اعلام کنند تا با اتصالی که به معاونت علمی و فناوری و سایر بخش های کشور و وزارت صمت وجود دارد نیاز شرکت های دانش بنیان، چه از طریق داخل و یا در صورت نبود مشابه داخلی، از طریق واردات تامین کنند.

کد خبر: ۲۱۶٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha