۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
فروش ۷.۴ میلیون دلاری آلیاژ مس استخراج شده از معادن مس اوکراین توسط روسیه
رویترز مدعی شد؛

فروش ۷.۴ میلیون دلاری آلیاژ مس استخراج شده از معادن مس اوکراین توسط روسیه

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی ویژه مدعی شد که یک شرکت چینی تاکنون بیش از ۷.۴ میلیون دلار مس استخراج شده از معادن بخش اشغالی اوکراین را از روسیه خریداری کرده است.

به گزارش بازار؛ خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی ویژه مدعی شد که یک شرکت چینی تاکنون بیش از ۷.۴ میلیون دلار مس استخراج شده از معادن بخش اشغالی اوکراین را از روسیه خریداری کرده است.

بر اساس این گزارش، رویترز مدعی شد که بر اساس اطالاعات درج شده در آرشیو اطلاعات گمرک روسیه، شرکت چینی «کیوژو نووا» بیش از ۷.۴ میلیون دلار مس را از یک کارخانه روسی مستقر در مناطق اشغالی اوکراین خریداری کرده است.

در این گزارش همچنین ادعا شده است که فروش محموله های مس استخراج شده از فوریه سال ۲۰۲۲ آغاز شده و در اولین محموله، ۳۲۲۰ تن آلیاژ مس از سوی شرکت روسی «دبالتسوکی» روسیه به طرف چینی فروخته شده است.

با اینحال، رویترز مدعی شده که این رقم همچنان رو به افزایش بوده و آخرین محموله نیز در تاریخ ۲۴ مارس سال جاری میلادی به چین تحویل داده شده است.

گفته می شود کارخانه مذکور در استان دانتسک اوکراین واقع شده که در شرق اوکراین قرار داشته و روسیه در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی، آن را بخشی از خاک خود معرفی کرد.

لازم به ذکر است، فروش قاچاق محصولات صادراتی روسیه از جمله فلزات، نفت خام و مشتقات نفتی به کشورهای بزرگ صنعتی از جمله چین و هند، از جمله بزرگترین دلایل ریزش قیمت ها در بازارهای جهانی محسوب می شود.

کد خبر: ۲۱۶٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha