۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
تور اروپا بدون ضمانت بازگشت؛ شدنی یا دروغ؟

تور اروپا بدون ضمانت بازگشت؛ شدنی یا دروغ؟

حتما شنیده اید که برخی از افراد می گویند شما را به توری از اروپا دعوت می کنند که با هزینه ای مناسب و بدون ارائه ضمانت بازگشت می توانید آن را انجام دهید.

به گزارش بازار، حتما شنیده اید که برخی از افراد می گویند شما را به توری از اروپا دعوت می کنند که با هزینه ای مناسب و بدون ارائه ضمانت بازگشت می توانید آن را انجام دهید. سوالی که در این بین برای شما قطعا رخ می دهد این است که آیا واقعا این موضوع واقعیت دارد و می توان بدون ضمانت بازگشت به اروپا سفر کرد؟ ما در این مطلب قصد داریم به بررسی تور اروپا بدون ضمانت بازگشت و مواردی که در این بین از سوی مجریان تور ارائه می شود، بپردازیم. همراه ما باشید.

ضمانت بازگشت در تورهای اروپا به چه معناست؟

زمانی که شما اقدام به رزرو تور مسافرتی اسپانیا یا هر کشور دیگری در اروپا می کنید که عضو پیمان شینگن هستند، بایستی از ویزای شینگن برای اجازه وجود به این کشور استفاده کنید. از طرفی دیگر، حتی دیگر کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه شینگن نیستند نیز قوانینی را برای خود به همراه دارند که بایستی برای سفر به آن ها این قوانین را مد نظر خود قرار داد.

حال یکی از قانون هایی که در هر دو کشورهای قید شده رایج است، ارائه ضمانت برگشت می باشد. این ضمانت هم به دولت ایران و هم به کشور مقصد اثبات می کند که شما تنها یک توریست هستید و قصد ندارید در کشور مقصد اقامت بلند مدت داشته باشید. این ضمانت همچنین این اجازه را به هر دو کشور (مبدا و مقصد) می دهد تا در صورتی که شما در کشور اروپایی اقدام به فرار یا اقامتی بیشتر از تعداد روزهای درج شده در ویزای خود کردید، مراحل قانونی برای برگرداندن شما به کشور انجام شود.

آیا تور اروپا بدون ضمانت بازگشت واقعی است؟

با توجه به مواردی که در بخش قبلی به شما ارائه دادیم، تنها در یک کلام می توان گفت که تور اروپا بدون ضمانت بازگشت تنها یکی از روش های تبلیغاتی آژانس های مسافرتی نامعتبر بوده و به هیچ عنوان جنبه قانونی ندارد. این موضوع به این معناست که شما در هر زمان که اقدام به رزرو تور ۲۹ روزه دور اروپا می کنید، بایستی با توجه به اطلاعاتی که آژانس در اختیار شما قرار می دهد، ضمانت بازگشت را به آن ها ارائه دهید.

تمامی آژانس های مسافرتی باید به سفارتخانه کشوری که قرار است تور در آن برگزار شود، ضمانتنامه مسافرانش را ارائه دهد. در صورتی که هر یک از مسافرها در بازگشت به کشور خود امتناع کند، این اعتبار آژانس است که در سفارتخانه کشور مقصد خدشه دار شده و در آینده می تواند مشکلات بسیاری را برای آن به وجود آورد. پس آژانس ها موظف به دریافت ضمانت نامه از مسافران برای تورهای اروپایی هستند.

بررسی مبلغ ضمانت نامه و علت متغیر بودن آن برای هر شخص

وقتی قصد رزرو تور یک ماهه اروپا را دارید، در ابتدا باید این موضوع را مد نظر خود قرار دهید که تور اروپا بدون ضمانت بازگشت به هیچ عنوان وجود نداشته و از طرفی دیگر، بایستی مبلغی را در یک حساب بانکی قرار داده و سند آن را به عنوان ضمانت نامه به آژانس مسافرتی ارائه دهید.

حال بایستی گفت که این مبلغ برای هر فرد متفاوت خواهد بود. اگر برای شما سوال پیش آمده است که علت تفاوت میزان ضمانتنامه برای اشخاصی که قصد سفر به اروپا را دارند در چیست، باید گفت که هر فرد با تعدادی مشخص از مدارک به آژانس مراجعه می کند تا تور اروپا خود را رزرو کند. حال اگر مسئول تور تشخیص دهد که مدارک شما ضعیف بوده و نشان نمی دهد که قصد بازگشت به کشور را دارید یا خیر، از شما مقدار ضمانتنامه ای با مبلغ بیشتری نسبت به فردی که مدارک قوی تری ارائه می دهد، دریافت می کند. پس تا حد امکان مدارک مقبولی را به آژانس مسافرتی ارائه دهید تا مبلغ ضمانتنامه شما کاهش پیدا کند.

آیا این ضمانت نامه برای آژانس مسافرتی درآمدی به همراه دارد؟

برخی از افراد از ارائه ضمانتنامه برای سفر اروپایی امتناع می کنند؛ زیرا این نظر را دارند که آژانس مسافرتی قصد برداشت مبلغ ضمانتنامه آن ها را دارد! این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و آژانس نیز تحت هیچ شرایطی نمی تواند به مبلغ ضمانت نامه شما دسترسی داشته باشد. شما پس از این که به کشور بازگشتید، می توانید سند پول خود را از آژانس دریافت کرده و دوباره آن را در گردش مالی خود قرار دهید. پس با توجه به این که تور اروپا بدون ضمانت بازگشت امکان پذیر نیست، سعی کنید با ارائه ضمانتنامه به آژانس سفری قانونی را برای خود به ارمغان بیاورید.

کد خبر: ۲۱۶٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha