۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
بررسی محصولات لیون الکترونیک؛ بزرگترین فروشگاه قطعات الکترونیکی

بررسی محصولات لیون الکترونیک؛ بزرگترین فروشگاه قطعات الکترونیکی

در این مقاله به معرفی انواع محصولاتی که توسط مجموعه لیون الکترونیک عرضه میشود پرداخته و در انتها به امکان سفارش قطعات برای واردات آن اشاره شده است.

به گزارش بازار، قطعات الکترونیکی دارای تنوع و دسته بندی بسیار وسیع و متنوعی هستند، به همین دلیل فقط تعداد کمی از توزیع کنندگان بین‌المللی تمام دسته بندی قطعات الکترونیک را عرضه می‌کنند. اغلب توزیع کنندگان قطعات الکترونیک بسته به مزیت‌ها و نیاز مشتریان خود، تعداد محدودی از دسته‌بندی قطعات الکترونیک را تهیه و عرضه می‌کنند. این امر منجر به پدید آمدن عرضه کنندگانی شده که به صورت تخصصی یک یا چند دسته بندی از قطعات الکترونیک را عرضه می‌کنند.

مجموعه لیون الکترونیک هم از این قائده مستثنی نیست و چند دسته از قطعات الکترونیک را به صورت تخصصی تهیه و در فروشگاه خود عرضه می‌کند. شایان به ذکر است که مجموعه لیون الکترونیک توانایی تامین تمامی قطعات الکترونیک از تمامی برندها را به صورت ثبت سفارش داراست. در زیر به شرح دسته بندی‌هایی که لیون الکترونیک در فروشگاه خود عرضه می‌کند می‌پردازیم.

میکروکنترلرها

 میکروکنترلرها نقش اساسی و حتی می توانیم بگوییم غالب را در انقلاب تکنولوژیکی ایفا کرده‌اند، و زندگی مدرن انسان را شکل داده‌اند. میکروکنترلرها دستگاه‌های کوچک، همه کاره و ارزانی هستند که نه تنها توسط مهندسان با تجربه بلکه توسط علاقه مندان، دانشجویان و متخصصان رشته های دیگر نیز استفاده و برنامه‌ریزی می‌گردند.

لیست کاربردهای میکروکنترلر به قدری طولانی است که ما حتی در ارائه مثال تردید داریم. گجت‌های پوشیدنی‌، تجهیزات پزشکی، لوازم الکترونیکی مصرفی پیشرفته، دستگاه‌های صنعتی و سیستم‌های نظامی و هوافضای پیشرفته قسمت کوچکی از موارد مصرف میکروکنترلرها هستند. این قطعات بینظیر، مقرون به صرفه و کاربردی، یک عضو ثابت در هر محصول الکترونیکی است.

امروزه میکروکنترلرها دارای تنوع فراوانی از نظر امکانات، کاربرد و سازنده هستند. در بازار ایران یکسری از میکروکنترلرها استفاده بیشتری دارند، که از این میان می‌توان به میکروکنترلرهای ۸ و ۱۶ بیتی AVR، میکروکنترلرهای ۸ بیتی STM۸، میکرو کنترلرهای ۳۲ بیتی ARM و میکروکنترلرهای ۸، ۱۶ و ۳۲ بیتی PIC اشاره کرد. مجموعه لیون الکترونیک سعی کرده تا اعضای جدید و پرکاربرد این سری از میکروکنترلرها را در فروشگاه خود موجود کند و به صورت مستمر سعی در تکمیل این مجموعه دارد.

نیمه‌هادی‌های گسسته یا Discrete Semiconductors

نیمه هادی گسسته یک قطعه نیمه هادی است که برای انجام یک عملکرد الکترونیکی ابتدایی طراحی شده است و نمی‌توان آن را به اجزای ریزتری تقسیم کرد. دیودها، ترانزیستورها، تریستورها و بسیاری قطعات دیگر در این دسته بندی از قطعات الکترونیک قرار می‌گیرند. این دسته از قطعات جزو پرکاربردترین قطعات الکترونیک است، و در تمامی مدارات الکترونیک کاربرد دارند. از معروفترین قطعات این دسته بندی می‌توان به ماسفت‌ها و ترانزیستورهای BJT و IGBTها اشاره کرد. مجموعه لیون الکترونیک سعی کرده قطعات پرکاربرد این دسته‌بندی را شناسایی  و در فروشگاه خود موجود کند.

آیسی‌ها

مدارهای مجتمع یا آیسی‌ها ترکیبی از دیودها، ترانزیستورها و سایر المان‌های الکترونیکی هستند که به شکل بسیار کوچک بر روی یک ویفر ساخته شده از سیلیکون ایجاد می‌شوند. هدف از ساخت آیسی‌ها کوچک کردن اندازه مدارات الکترونیک و سهولت در طراحی آن‌ها بوده است. هر آیسی یک وظیفه خاص را بر عهده دارد که به آن منظور طراحی گردیده است. 
آیسی‌ها دارای انواع مختلفی هستند و بیشمار نوع از آیسی در دنیا وجود دارند. آیسی‌ها دارای دسته‌بندی بسیار بزرگ و متنوعی هستند. مجموعه لیون الکترونیک سعی نموده تا برخی از مدل‌های بروز و پرکاربرد آن را در فروشگاه خود موجود کند که از میان آنها می‌توان به دسته بندی‌های تقویت کننده‌های عملیاتی یا آپ امپ، آیسی‌های صوتی، آیسی‌های رابط، مبدل‌ها آنالوگ به دیجیتال و معکوس، آیسی‌های منطقی، کوپل کننده‌های نوری و ایزوله کننده‌ها، آیسی‌های مدیریت توان و بسیاری انواع دیگر اشاره کرد.

فیوزها

فیوز یک قطعه الکتریکی است که برای محافظت از مدارهای الکتریکی در شرایط جریان غیرعادی بالا طراحی شده است. فیوزها اشکال و اندازه های مختلفی دارند، اما هر کدام برای محافظت از مداری با مجموعه ای از پارامترهای الکتریکی خاص طراحی شده اند. این پارامترها ولتاژ کاری، جریان عملیاتی و زمان ذوب عنصر فیوز یا سرعت فیوز هستند.

سایت لیون الکترونیک وارد کننده و فروشنده انواع فیوزها است.

فیوز حاوی یک عنصر فلزی است که برای حمل جریان الکتریکی محدود طراحی شده است. هنگامی که یک اتصال کوتاه یا اضافه بار رخ می دهد، جریان بالاتر باعث ایجاد گرما می شود که باعث ذوب شدن المنت فیوز و ایجاد شکاف در عنصر فیوز می شود. این شکاف عبور جریان را قطع می کند. در الکترونیک نوع دیگری از فیوزها وجود دارند که پس از عمل کردن دوباره قابل استفاده هستند. به این فیوزها در اصطلاح فیوز ریست شونده می‌گویند. مجموعه لیون الکترونیک انواع مختلفی از فیوزهای SMD ذوب شونده و ریست شونده را در فروشگاه خود موجود کرده و به صورت مستمر سعی در افزایش انواع آن دارد.

LED

دیودهای ساطع کننده نور یا LED یک منبع استاندارد پرکاربرد نوری در تجهیزات الکتریکی است. LEDها دارای طیف وسیعی از استفاده هستند، LEDها را در بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی از تلفن همراه تا بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگ می‌توان یافت. LEDها دارای دو کاربرد اصلی روشنایی و دیود سیگنال هستند. LEDها در طیف وسیعی از رنگ تولید می‌گردند و همچنین دارای انواع مختلف از نظر نوع، توان هستند. تمرکز اصلی مجموعه لیون الکترونیک بر روی LEDهای SMD و بیشتر بر روی پکیج ۲۸۳۵ است. همچنین با توجه به شناخت وسیعی که مجموعه لیون الکترونیک از تولیدکنندگان این قطعه در کشور چین دارد، می‌تواند به راحتی LED مورد نظر شما را از طریق ثبت سفارش تامین کند.

قطعات پسیو

عناصر غیرفعال یا پسیو یک جزء الکتریکی است که انرژی را تولید و یا مصرف نمی‌کند، و در عوض آن را پراکنده، ذخیره و یا آزاد می‌کند. عناصر غیرفعال الکترونیکی شامل مقاومت‌ها، خازن ها و سلف‌ها هستند. مجموعه لیون الکترونیک سعی کرده تعدادی از قطعات SMD این دسته بندی را در فروشگاه خود موجود کند، و به صورت مستمر سعی در تکمیل موجودی این دسته از قطعات خود است. این دسته از قطعات جزو قطعات پایه و بسیار پرکاربرد در الکترونیک هستند و در تمامی مداراتالکترونیک کاربرد دارند.

سنسورهای الکترونیکی

سنسور الکترونیکی وسیله ای است که یک پارامتر فیزیکی خاص (مانند گرما، نور، صدا) را تشخیص می‌دهد و در برخی موارد مقدار آن را اندازه‌گیری می‌کند و آن را به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند. این سیگنال توسط یک سیستم الکتریکی یا الکترونیکی اندازه گیری و استفاده شود. با پیشرفت سیستم‌های اتوماسیون و اینترنت اشیا استفاده از سنسورها بسیار افزایش یافته‌ است. سنسورهای الکترونیکی بسته به نوع آن دارای انواع بسیاری هستند. از معروف‌ترین آنها می‌توان به سنورهای دما، فشار، رطوبت، سنسورهای مجاورتی، سنسورهای نوری، سنسورهای تشخیص حرکت و سنسورهای تشخیص گاز اشاره کرد. مجموعه لیون الکترونیک سعی کرده تا برخی از انواع این سنسورها را در فروشگاه خود موجود کند. همچنین مجموعه لیون الکترونیک قادر است تا انواع سنسورهای الکترونیک را از طریق ثبت سفارش تامین کند.

نمایشگرهای کریستال مایع یا LCD

نمایشگر کریستال مایع یا LCD، یک دستگاه نمایشگر الکترونیکی است که با اعمال ولتاژ الکتریکی متغیر به لایه ای از کریستال مایع عمل می کند و در نتیجه تغییراتی را در خواص نوری آن ایجاد می کند. این نمایشگرها دارای انواع مختلفی هستن که از آن جمله می‌توان به نمایشگرهای کاراکتری، نمایشگرهای گرافیکی و نمایشگرهای TFT اشاره کرد. هر کدام از نمایشگرهای ذکر شده دارای خاصیت‌هایی هستند که آن‌ها را مناسب استفاده در کاربردهای متفاوتی می‌کند.

برای واردات انواع ال سی دی به سایت لیون الکترونیک مراجعه کنید.

یکی دیگر انمایشگرهایی که به تازگی جای خود را در میان طراحان الکترونیک باز کرده، نمایشگرهای OLED است که به دلیل منیر بودن و کنتراست بالا، اقبال زیادی داشته است. مجموعه لیون الکترونیک تعدادی از این دسته بندی از محصولات را در فروشگاه خود موجود کرده است و توانایی تامین هر نوع نمایشگری را به صورت ثبت سفارش دارد.

سخن پایانی

تامین کنندگان قطعات الکترونیک با توجه به مزیت‌های خود و طیف مشتریانشان سعی در تامین یک یا چند دسته از قطعات الکترونیک را دارند. در مجموعه لیون الکترونیک همیشه سعی بر این بوده که قطعاتی که در فروشگاه موجود می‌شوند، اورجینال باشند و به همین دلیل از عرضه بسیاری از قطعات در فروشگاه صرف نظر کرده است. مجموعه لیون الکترونیک همواره سعی کرده تا شعار خود یعنی "خرید با خیال راحت" را برای مشتریان خود محقق سازد و به همین خاطر هم بر روی تمامی محصولات عرضه شده در فروشگاه مهلت تست و گارانتی اصالت کالا را ارائه می‌دهد. همچنین در صورتی که موفق نشدید قطعه مورد نیاز خود را در بازار ایران پیدا کنید، می‌توانید از طریق وبسایت لیون الکترونیک اقدام به استعلام قیمت و ثبت کالای مورد نیاز خود نمایید.

آدرس فروشگاه: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، روبروی پاساژ توکل، پاساژ خانه موبایل، طبقه منفی۱، واحد B۴

آدرس سایت: lionelectronic.ir

شماره تماس:  ۰۲۱۶۶۷۲۷۷۰۸

کد خبر: ۲۱۶٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha