۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
همه چیز پیرامون راه اندازی مغازه فروش بدلیجات و زیورآلات +درآمد، مزایا و معایب

همه چیز پیرامون راه اندازی مغازه فروش بدلیجات و زیورآلات +درآمد، مزایا و معایب

زیورآلات و بدلیجات همواره از محصولات محبوب و پرطرفدار به خصوص نزد بانوان بوده‌اند و در حال حاضر نیز با توجه به افزایش قیمت شدید طلا، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته‌اند.

به گزارش بازار، زیورآلات و بدلیجات همواره از محصولات محبوب و پرطرفدار به خصوص نزد بانوان بوده‌اند و در حال حاضر نیز با توجه به افزایش قیمت شدید طلا، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته‌اند. بی‌شک اولین گام در شروع یک کسب‌وکار پرسود، انتخاب صحیح حوزه فعالیت است. هرچه تقاضا برای خرید یک محصول بیشتر باشد، فعالیت در آن حوزه ثمربخشی بیشتری خواهد داشت.

این بدان معنی است که با توجه به محبوبیت بسیار بدلیجات و فروش بالای این محصولات در انواع طرح و رنگ و مدل، سرمایه‌گذاری در فروش و خرید بدلیجات دخترانه انتخابی هوشمندانه است که با کمی تحقیق و کسب تجربه در مورد آن، می‌تواند نتایج خوبی برایتان داشته باشد.

با پیشرفت فضای مجازی و ارتباطات گسترده اینترنتی، راه اندازی مغازه فروش بدلیجات و نقره راحت‌تر از قبل شده و آیتم‌ های جدیدی را پیش رویتان قرار می‌دهد. با کمی ذوق، هوشیاری و دید اقتصادی می‌توانید سریع تر از آنچه تصور می‌کنید در بازار رقابتی فروش بدلیجات رشد کنید و مشتریان هدفمند خود را داشته باشید. در ادامه با ما باشید تا زیر و بم و هزینه‌های راه اندازی مغازه زیورآلات را مورد بررسی قرار دهیم.

فروش بدلیجات حضوری یا مجازی؟

وقتی صحبت از راه اندازی مغازه فروش بدلیجات می‌شود، یکی از سوالات کلیدی و مهم این است که فروشگاه مجازی بهتر است یا حضوری؟ کدام یک می‌تواند برایمان پر سودتر باشد؟

شاید در گذشته‌ای نه چندان دور تنها راه فروش محصولات اجاره یا خرید یک مغازه بود و تنها مشتریان محصولات، مشتریان محلی بودند که به صورت حضوری گذرشان به مغازه می‌افتاد، اما بیش از یکی دو دهه است که کسب‌وکارهای مختلف با پدیده‌ای به نام اینترنت و ارتباطات مجازی روبرو هستند.

هر چقدر هم از معایب اینترنت بگوییم، باز هم این یک پدیده شگفت انگیز است که بتوانیم از راه دور تمامی خریدهای خود را انجام دهیم، تاکسی اینترنتی بگیریم و بدون اتلاف وقت، به دورترین مغازه‌ها مراجعه کنیم!

فروش بدلیجات به صورت حضوری بهتر است یا مجازی ؟

بستر فروش مجازی، نه فقط برای مشتریان، بلکه برای فروشندگان نیز یک موهبت است. چه بسیار جوانان و حتی نوجوانانی که بدون سرمایه لازم برای اجاره مغازه، توانستند هنر و استعداد خود را از طریق فضای مجازی جلوه دهند و با ساخت و فروش بدلیجات، سود زیادی کسب کنند. این بدان معنی نیست که امروز تنها فروش مجازی زیورآلات جواب است و فروش حضوری هیچ بازدهی ندارد. اما واقعیتی است که فروش حضوری محدودیت‌های بسیار بیشتری نسبت به مجازی دارد و نسبت به هزینه‌ها، بازده لازم را متوجه فرد نمی‌کند.

بهترین اقدامی که در صورت داشتن سرمایه بیشتر می‌توانید انجام دهید، این است که هر دو شعبه حضوری و مجازی را داشته باشید و هم به صورت متمرکز و منطقه‌ای و هم فروش گسترده اینترنتی فعالیت نمایید.

بررسی سرمایه لازم و سود حاصل از فروش بدلیجات

آیا میزان درآمد بدلیجات فروشی نسبت به هزینه‌های آن به‌صرفه است؟ چقدر سرمایه برای شروع لازم است و انتظار چه میزان سودی می‌توان داشت؟ در واقع پاسخ این سوالات به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله شیوه فروش شما (خرده فروشی یا عمده)، مشتریان هدف و منطقه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید، همه و همه در هزینه و سود شما تاثیرگذار خواهند بود.

به طور کلی در حال حاضر (زمستان ۱۴۰۱) برای شروع کار فروش بدلیجات و زیورآلات، بین ۷ تا ۲۰ میلیون تومان سرمایه لازم است. هر چه سرمایه اولیه را افزایش دهید، با امکان خرید عمده زیورآلات، سود بیشتری نصیبتان می‌شود و هرچه در این بخش کم بگذارید، مجبور هستید با روند کندتری کار را جلو ببرید. خوشبختانه زیورآلات و بدلیجات آنقدر محبوب هستند که در هر صورت بتوانید سود بالایی را تجربه کنید. چراکه فروش این اجناس به‌طوری است که حداقل ۵۰ و حداکثر ۱۵۰ درصد سود برای فروشنده به همراه دارند. البته شایان ذکر است که یک راه موثر برای افزایش سود حاصل از فروش بدلیجات این است که انتخاب هوشمندانه‌ای در خرید اجناس داشته باشید.

بهترین محصولات جهت فروش در مغازه بدلیجات

انواع گردنبند، انگشتر، دستبند، پابند و... بدل از جنس برنج، استیل، تیتانیوم و گاها چوب و پلاستیک ساخته شده‌اند. با توجه به مد و سلیقه نسل‌های مختلف، در هر زمان سود آیتم خاصی از بدلیجات بیشتر است. به عنوان مثال امروزه خرید گردنبند دخترانه مورد توجه جوانان است. پس انتخاب و تهیه بدلیجات اسپرت دخترانه می‌تواند سود بیشتری برایتان داشته باشد. به عنوان مثال انگشتر دخترانه اسپرت که از نوع خاصی چرم مصنوعی، پلاستیک یا چوب ساخته شده، در مدت کوتاهتری به فروش می‌رود و برای سرمایه‌گذاری و خرید عمده می‌تواند مناسب باشد.

هزینه ها جانبی راه اندازی مغازه زیورآلات حضوری

برای راه اندازی مغازه زیورآلات و بدلیجات به صورت حضوری، اولین هزینه لازم، هزینه اجاره، خرید یا رهن مغازه است. با توجه به سرمایه شما و منطقه‌ای که مد نظر دارید، این هزینه می‌تواند متفاوت باشد. افزون بر هزینه مغازه، به صورت ماهانه باید هزینه انرژی (آب، برق، گاز) و همچنین حقوق، دستمزد و بیمه نیروی انسانی استخدامی پرداخت شود.

هزینه ها جانبی راه اندازی مغازه زیورآلات حضوری

به طور طبیعی برای خرید زیورآلات به صورت جزیی یا عمده نیز هزینه‌ای بین ۷ تا ۲۰ میلیون لازم است که بر هزینه‌های اولیه کار اضافه می‌گردد. در کنار هزینه خالص اجناس، چیدمان دکور مغازه، تبلیغات و البته هزینه خواب اجناس را نیز در هنگام شروع کار باید در نظر گرفت که البته هزینه تبلیغات، نوعی سرمایه‌گذاری برای جذب بیشتر مشتریان محسوب می‌شود.

شاید در اوایل کار لازم باشد مغازه‌ای کوچکتر را انتخاب کنید و در برخی حوزه‌ها صرفه‌جویی نمایید، اما اطمینان داشته باشید سود حاصل از فروش بدلیجات تا حدی است که در مدتی نه چندان طولانی امکان سرمایه‌گذاری بیشتر و خرید مغازه بزرگتر را فراهم می‌کند.

هزینه ها جانبی راه اندازی مغازه زیورآلات به صورت مجازی

دنیای مجازی و اینترنت به طرز عجیبی با زندگی امروز مردم گره خورده است. به طوری‌که در حال حاضر به سختی می‌توانید کسی را پیدا کنید که تلفن همراه نداشته، از فضای اینترنت دور باشد و تا به‌حال خرید اینترنتی انجام نداده باشد. به راستی که خرید از اینترنت مزایای بی‌شماری دارد و هزینه‌ های مختلف جانی و مالی را کاهش می‌دهد. امروز تنها با یک گوشی متصل به اینترنت می‌توان به هزاران هزار فروشگاه اینترنتی در سراسر جهان دسترسی پیدا نموده و اجناس آن‌ها را سفارش داد.

  • طراحی سایت فروشگاهی

برای راه اندازی فروشگاه مجازی یا اینترنتی بدلیجات، نیاز به هزینه اجاره مغازه نیست. بلکه عمده هزینه‌ها به خرید اینترنت، هزینه راه اندازی پیج و طراحی سایت اختصاص می‌یابد. طراحی سایت یک راه پر بازده و همیشگی برای راه اندازی فروشگاه مجازی است. با طراحی یک سایت حرفه‌ای می‌توان اطلاعات محصولات، تصاویر و راه‌های ارتباطی را با مخاطبانی به وسعت جهان به اشتراک گذاشت.

هزینه ها جانبی راه اندازی مغازه زیورآلات به صورت مجازی

همچنین آپشن پرداخت ایمن اینترنتی در سایت، امکان خرید محصولات به صورت اینترنتی را فراهم می‌کند. آما راه اندازی مغازه زیورآلات مجازی به همینجا ختم نمی‌شود. سئو سایت یکی دیگر از هزینه‌های ضروری برای ارتقای سایت فروشگاهی است. سایت‌های مختلف در گوگل برای صعود به صفحه اول نتایج جستجوی کاربران، نیاز به مجموعه اقداماتی دارند که سئو نامیده می‌شود.

  • راه اندازی پیج فروشگاهی در اینستاگرام و تلگرام

اما بسیاری افراد برای راه اندازی فروشگاه مجازی خود، پیش از طراحی سایت، به سراغ راه اندازی یک پیج مجازی در پلتفرم‌های تلگرام و اینستاگرام می‌روند. خصوصا اینستاگرام از اپ‌های تصویر محور و فوق العاده برای فروش مجازی به شمار می‌رود که هم اکنون از محبوبیت بالایی بین کاربران برخوردار است. پیج اینستاگرام امکان ارتباط و تعامل آسان با مشتریان را فراهم می‌کند، با امکانات انتشار تصویر و ویدیو محصولات به خوبی نمایش می‌دهد و راه خوبی برای جلب اعتماد کاربران مجازی است.

همه چیز پیرامون راه اندازی مغازه فروش بدلیجات و زیورآلات +درآمد، مزایا و معایب

افزون بر اینستاگرام، تلگرام که اپی با قابلیت بالا و قدیمی‌تر هست نیز مورد استفاده فروشندگان قرار می‌گیرد تا محصولات خود را در قالب تصویر و متن به مشتری بشناسانند و با تبادل و تبلیغ، افراد بیشتری را جذب کار خود نمایند.

هر کدام از روش‌های راه اندازی فروشگاه مجازی را که به‌کار بگیرید و در فعالیت خود جدی باشید، ناگزیر هستید هزینه‌ای را بابت تولید محتوا، گرافیک و مدیریت پیج و سایت بپردازید. از سوی دیگر در تمامی روش‌ها، سرمایه اولیه خرید زیورآلات ضروری است که بسته به خرید جزیی و عمده می‌تواند متفاوت باشد.

بیشترین سود فروش بدلیجات

از مزایا و معایب این شغل می‌توان به این مورد اشاره کرد که بازار پر رقابتی دارد. یعنی شاید هر کسی در بدو ورود به صنعت بدلیجات نتواند سود مورد نظر خود را کسب کند. اما جای نگرانی نیست چراکه هر کار رمز و راز خاص خود را دارد و برای به دست آوردن سود بیشتر در فروش بدلیجات نیز راه‌هایی هست:

  • خرید عمده

نحوه خرید زیورآلات و سرمایه‌گذاری اولیه شما، در سودی که کسب می‌کنید، بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید تاثیر دارد. خرید عمده اگرچه نیازمند سرمایه بیشتری است، اما قیمت اولیه محصولات را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و اینگونه موجبات سود بیشترتان را فراهم می‌کند. یک راه خوب برای خرید عمده و ارزان بدلیجات، ارتباط با شرکت‌های تولید کننده و واردکنندگان بدلیجات است.

سود فروش بدلیجات و زیورآلات به چه صورت است؟

کشورهای چین، کره جنوبی، تایلند، ترکیه و... سال‌هاست که زیورآلات تولیدی خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند و از این طریق سود خوبی به دست می‌آورند. در ارتباط با این کشورها می‌توانید اجناس را با قیمت حداقلی تهیه کرده و سود بالایی به‌دست آورید.

  • کیفیت خوب و تنوع بالای محصولات

هر قدر هم که اصطلاحا "دست در بازار زیاد باشد" و رقابت، تنگاتنگ، در نهایت "کیفیت" برنده خواهد بود. به هیچ عنوان برای سود بیشتر به سراغ اجناس بی کیفیت نروید. چراکه این زیورآلات شاید به ظاهر سود بیشتری برایتان داشته باشند، اما در نهایت اعتبار و ارزش شما را زیر سوال می‌برند.

به گونه‌ای که هیچ مشتری برایتان باقی نماند. کیفیت محصولات را حفظ کنید، منصف باشید و حق انتخاب زیادی به مشتریان بدهید. محصولات متنوع حس بهتری به مشتریان می‌دهند و با سازگاری که با تمام سلایق دارند، فروش و سود بیشتری برایتان خواهند داشت.

همه چیز پیرامون راه اندازی مغازه فروش بدلیجات و زیورآلات +درآمد، مزایا و معایب

  • شعبه حضوری یا مجازی

با دقت و هوشمندی شرایط خود را بسنجید و تصمیم بگیرید کدام یک برایتان بهتر است؟ شعبه حضوری یا مجازی؟ مهمتر از انتخاب بین این دو مورد، این است که در نهایت هر کدام را انتخاب کردید، ۱۰۰٪ خود را صرف آن کنید. یعنی کاری را نیمه رها نکنید و به حال خود نگذارید. اگر قصد طراحی سایت یا راه اندازی پیج فروشگاهی را دارید، حتما روی تولید محتوا و تبلیغات حساس باشید. امروزه اینترنت و فضای مجازی، در صورت فعالیت اصولی و کارآمد سود بسیار بیشتری نسبت به فروشگاه حضوری دارند. چراکه فروش مجازی هیچ حد و مرز زمانی و جغرافیایی ندارد و حتی اگر در خواب هم باشید، برایتان مشتری پیدا می‌کند!

در این نوشته به طور جامع و کاربردی وضعیت حال حاضر شغل فروش بدلیجات را شرح دادیم. امیدواریم این مطالب به دید بهتر شما برای سرمایه‌گذاری کمک کرده باشد و بدانید باید دقیقا چه کار کنید!

کد خبر: ۲۱۶٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha