۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
ایجاد سازمان بازرگانی، نظارت مجلس را حذف می‌کند| لایحه ایجاد وزارت بازرگانی جایگزین شود
نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس:

ایجاد سازمان بازرگانی، نظارت مجلس را حذف می‌کند| لایحه ایجاد وزارت بازرگانی جایگزین شود

نماینده مردم مهریز در مجلس ایجاد سازمان بازرگانی را مسیری برای پاسخگو نبودن دولت به مسائل بازار دانست و خواستار ایجاد وزارت بازرگانی به جای سازمان شد.

به گزارش بازار، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار در مخالفت با تقاضا بررسی دو فوریت این لایحه از سوی دولت گفت: مشخص نیست چه هدفی پشت این پیشنهاد است که مجلس را ضعیف می‌کند و مشخص نیست که چرا دولت و همه دستگاه‌ها می‌خواهند مجلس را که در رأس امور است، کنار بگذارند.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار را بی‌اختیار شدن مجلس دانست و گفت: مشکل ریشه‌ای کشور ما، کنار گذاشتن مجلس است، همان طور که می‌بینید ما به سازمان‌هایی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند، دسترسی نداریم و پاسخگو نیستند لذا اگر می‌خواهید موضوع مشکلات بازار حل شود باید پیشنهاد ایجاد وزارتخانه بدهید.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در جلسات سران قوا، تصمیماتی گرفته می‌شود که هیچ‌کس در جریان مصوبات آن نیست و اگر شهروندی از نمایندگان درباره آن سوال کند، ما پاسخ آن را نمی‌دانیم لذا از طریق این لایحه نیز این اختیار را به دولت می‌دهیم که سازمانی زیر نظر ریاست جمهوری تشکیل شده و ما در جریان اقدامات آن نباشیم.

صباغیان بافقی در ادامه با بیان اینکه تصویب این لایحه نیازمند دو سوم آرای نمایندگان به دلیل خلاف برنامه توسعه بودن است، اظهار داشت: این وزارتخانه در دولت نهم ادغام شد و اکنون درخواست تفکیک آن داده شده که اگر تصویب شد حدود دو سال طول می‌کشد تا کارها سامان یابد لذا به جای این کار باید حوزه نظارت را قوی کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه هر جا اختیار تام به دولت دادیم، مثل حوزه مولدسازی موفق نبوده است، خاطر نشان کرد: مشکل اصلی بی‌اختیار کردن و حذف مجلس است، لذا مجلس باید پاسخ محکم و رأی قاطع مخالف به دولت بدهد تا جایگاهش تضعیف نشود.

کد خبر: ۲۱۶٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha