۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
با تداوم روند فعلی، ۱۴۰۲ سال بسیار تلخی برای حوزه دارو خواهد بود
نماینده مردم چابهار در مجلس:

با تداوم روند فعلی، ۱۴۰۲ سال بسیار تلخی برای حوزه دارو خواهد بود

نماینده مردم چابهار در مجلس با تاکید بر اینکه با تداوم روند فعلی سال ۱۴۰۲ سال بسیار تلخی برای حوزه دارو خواهد بود بر ضرورت توجه جدی سازمان برنامه و بودجه به پیش بینی بودجه مناسب برای دارو تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، معین الدین سعیدی، با انتقاد از بی توجهی مسئولان مربوطه نسبت به وضعیت دارو، گفت: رئیس کمیسیون بهداشت مجلس طی روزهای اخیر در گفت و گویی مطرح کرد که منابع پیش بینی شده برای دارو تنها برای ۴ تا ۵ ماه جوابگو خواهد بود و این زنگ خطری جدی برای حوزه بهداشت و درمان کشور خواهد بود.

وی با انتقاد از اینکه کمبود پزشک و دارو در مناطق محروم بیداد می کند، تصریح کرد: در بسیاری از مناطق حتی با کمبود و نبود سرم هم مواجه هستیم و با پیگیری های صورت گرفته مسئولان وزارت بهداشت علت این کمبودها را مصرف بی رویه دارو اعلام کردند البته ما این موضوع را رد نمی کنیم و مردم باید در زمینه مصرف دارو دقت کنند و مصرف باید متناسب با هنجارهای بهداشتی و درمانی باشد اما در برخی موارد تهیه دارو ماه‌ها زمان می برد.

نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه با حذف ارز ترجیحی از حوزه دارو شاهد کمبود دارو به ویژه داروی بیماران خاص در بسیاری از مناطق کشور بودیم و موضوع سلامت مردم به هیچ وجه شوخی بردار نیست و سازمان برنامه و بودجه نباید در تامین بودجه مناسب برای حوزه دارو کم کاری کند و باید به این موضوع توجه و ورود جدی داشته باشد.

سعیدی یادآور شد: البته پیگیری های وزارت بهداشت به عنوان متولی حوزه سلامت و سازمان غذا و دارو هم در این رابطه باید جدی تر و قاطع تر باشد؛ به طور قطع با ادامه روند فعلی و بی توجهی سازمان برنامه و بودجه نسبت به پیش بینی بودجه مناسب برای دارو سال ۱۴۰۲ سال بسیار تلخی در حوزه دارو خواهد بود و عرصه بر مردم تنگ تر خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۵٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha