۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
۸۰ واحد راکد استان سمنان به چرخه تولید بازگشته است
هاشمی به بازار گفت:

۸۰ واحد راکد استان سمنان به چرخه تولید بازگشته است

سمنان- هاشمی استاندار سمنان با بیان اینکه ۸۰ واحد تولیدی ۱۰۰ درصد راکد از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در استان به چرخه تولید بازگشته است، گفت: این اقدام سبب تثبیت هزاران شغل در استان شده است.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ستاد احیای واحدهای راکد از ابتدای دولت سیزدهم در استان سمنان راه اندازی و تلاش کرد تا موانع تولید و همچنین عوامل راکد شدن کارخانه‌های تولیدی استان را احصا و بررسی کند، ابراز کرد: تاکنون ۸۰ واحد تولیدی ۱۰۰ درصد راکد به چرخه تولید بازگشته است.

وی با بیان اینکه بازگشت این واحد های راکد به تولید سبب شده تا اشتغال خوبی در استان سمنان تثبیت شود، تاکید کرد: استان سمنان دو پیشنهاد شامل احیای واحد های راکد و همچنین طرح یاری‌گران روستایی را به وزارت کشور پیشنهاد کرد که خوشبختانه هر دو طرح با ابتکار سمنان مصوب و در سراسر کشور در دست اجرا است و هدف آن هم ارتقای مشاغل تولیدی و به خصوص خانگی و روستایی محسوب می‌شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه۹۶۰‌میلیارد تومان نیز مازاد بر تعهدات دولت در زمینه اعتبارات عمرانی سفر آبان ماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به سمنان جذب شده است، تاکید داشت: این اعتبارات صرف تکمیل طرح‌های عمرانی در سراسر استان شده است.

نرخ بیکاری در استان ۵.۷ درصد اعلام شده است

هاشمی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۴۰ درصد تعهد اشتغال در دستگاه‌های دولتی در سراسر استان سمنان محقق شد، افزود: تعهد اشتغال استان سمنان در سال جاری ۱۱ هزارو ۲۸۲ طرح بود که با ایجاد ۱۴ هزار و ۲۴۰ فرصت شغلی تعهد این استان در امر اشتعال محقق شد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان ۵.۷ درصد اعلام شده که پایین‌ترین میزان در ۱۸ سال اخیر محسوب می‌شود، بیان کرد: در حوزه تسهیلات تبصره ۱۸ کار و اشتغال و تولید نیز شاهد بودیم که استان سمنان مازاد بر میزان تعهد خود توانست تسهیلات را محقق کند که این امر به ارتقای اشتغال در استان کمک شایانی کرده است.

استاندار سمنان از اجرای طرح تسهیلات دامدار کارت و خرید دام سبک از دامداران در کنار تامین نهاده دامی خبر داد و افزود: هدف این اقدامات ارتقای اقتصاد روستایی و تولیدی بوده است.

کد خبر: ۲۱۵٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha