۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
واگن های متروی پایتخت با مشارکت چینی‌ها تولید می شود
مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران:

واگن های متروی پایتخت با مشارکت چینی‌ها تولید می شود

مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران درباره آخرین وضعیت قرارداد تولید واگن با مشارکت چینی‌ها گفت: خوشبختانه کارهای مربوط به تامین مبلغ پیش پرداخت قرارداد به خوبی پیش رفته است.

به گزارش بازار، مرتضی مقدمی افزود: پیگیری‌های تمام ارکان ذیربط و ازجمله شرکت متروی تهران باعث شد این اقدام زیرساختی وارد مراحل عملیاتی شود و اکنون شرکت واگن‌سازی و شرکت سی‌آرسی چین که بخشی از سهام شرکت واگن‌سازی را در اختیار دارد، کنسرسیوم هستند.

وی تصریح کرد: این پیش‌پرداخت به کنسرسیوم تعلق می‌گیرد که خوشبختانه پرداخت ۱۵درصد پیش پرداخت در مراحل نهایی بود است.

مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران گفت: قرارداد تامین ۶۳۰دستگاه واگن از محل مصوبه شورای اقتصاد در سال۱۳۹۵ است که طی آن قرار شده بود ۲۰۰۰دستگاه واگن برای متروی کلانشهرها تزریق شود. از این میان، سهم تهران ۶۳۰دستگاه واگن بود که به‌عنوان نخستین پکیج برای مناقصه آماده شد و حدود ۱۲ شرکت بین‌المللی در مناقصه این ۶۳۰دستگاه واگن شرکت کردند.

وی در پاسخ به این سوال که واگن‌ها در کدام کشور ساخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: از این ۶۳۰دستگاه واگن کلا ۵۶واگن آماده از چین می‌آید و مابقی واگن‌ها یعنی ۵۷۴دستگاه واگن در کارخانه واگن‌سازی تهران ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: این قرارداد ابعاد متنوع، گوناگون و مهم دیگری دارد ازجمله آنکه در نتیجه ساخت این ۶۳۰دستگاه واگن در چین و در تهران، کارشناسان شرکت واگن‌سازی تهران به چین رفته و در جریان ساخت ۵۶واگنی که قرار است آماده از چین به تهران بیاید، قرار می‌گیرند. بعد از آن، این کارشناسان به تهران آمده و از روی همان مدل ۵۷۴دستگاه واگن را در تهران خواهیم ساخت.

کد خبر: ۲۱۵٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha