۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
۱۵ کارگاه صنایع دستی در شهرستان چناران راه اندازی شد

۱۵ کارگاه صنایع دستی در شهرستان چناران راه اندازی شد

مشهد- مدیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: تعداد۱۵ کارگاه صنایع دستی با اشتغال مستقیم ۵۰ نفر از ابتدای سال ۹۸ تاکنون فعال شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی محمدطاهریان‌مقدم افزود: در حوزه صنایع دستی بیش از ۱۷۰ هنرمند در شهر چناران، گلبهار و گلمکان به صورت مشاغل خانگی و کارگاهی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: بیشتر این هنرمندان در رشته های ترمه، گلیم، دوخت لباس سنتی، نمد مالی، زیورالات و چرم فعالیت می کنند.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران افزود: نبود بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان مشکلاتی را برای فروش محصولات صنایع دستی هنرمندان ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: شهرستان چناران در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی ظرفیت های خوبی از جمله روستای گردشگری اخلمد، چشمه سبز گلمکان، دریاچه مصنوعی گلبهار و برج تاریخی رادکان را دارد، اما مهمترین عاملی که می‌تواند عامل پیشرفت گردشگری و صنایع دستی در شهرستان باشد تامین زیرساخت های اصلی است.

طاهریان گفت: یکی از مهمترین اقدامات در شهرستان برای حمایت تولید و احیاء صنایع دستی احداث بازارچه دائمی صنایع دستی است که شهرداری ها می توانند نقش بسزایی در این خصوص داشته باشند.

طاهریان مقدم اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه احیاء، ترویج و توسعه صنایع دستی در شهرستان انجام شده است، سال گذشته دوره آموزشی در رشته های معرق، سفال و سرامیک، چرم، دوخت لباس سنتی، فرت بافی با مشارکت بخش خصوصی برای حفظ و ماندگاری صنایع دستی برگزار شد.

وی تصریح کرد:برای حمایت از صنایع دستی و پیگیری های انجام شده با شهرداری چناران، تعداد دو غرفه در پارکت ملت و سه غرفه در بازار فرش شهرستان در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۲۱٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha