۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
افت ۸۶ هزار بشکه‌ای تولید اوپک
تازه‌ترین گزارش ماهانه دبیرخانه اوپک منتشر شد

افت ۸۶ هزار بشکه‌ای تولید اوپک

تولید نفت خام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر اساس گزارش این سازمان در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) ۸۶ هزار بشکه‌ کاهش یافت.

به گزارش بازار، گزارش ماه آوریل اوپک نشان می‌دهد ۱۳ عضو این سازمان بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه مارس (اسفند - فروردین)، ۲۸ میلیون و ۷۹۷ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۸۶ هزار بشکه کمتر از ۲۸ میلیون و ۸۸۳ هزار بشکه ماه فوریه بوده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش این سازمان، عربستان با تولید روزانه ۱۰ میلیون و ۴۰۵ هزار بشکه، عراق با تولید روزانه ۴ میلیون و ۳۵۸ هزار بشکه و امارات با تولید روزانه ۳ میلیون و ۳۸ هزار بشکه، تولیدکنندگان بزرگ اوپک هستند.

بر اساس گزارش منابع ثانویه، ایران در ماه مارس ۲ میلیون و ۵۶۷ هزار بشکه نفت خام تولید کرده که ۸ هزار بشکه کمتر از ماه فوریه ۲۰۲۳ (بهمن - اسفند) بوده است.

افت ۸۶ هزار بشکه‌ای تولید اوپک

کاهش بیش از ۳ دلاری قیمت نفت خام سنگین ایران
قیمت نفت خام سنگین ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش ماهانه اوپک، در ماه مارس نسبت به ماه فوریه سال ۲۰۲۳ میلادی ۳ دلار و ۸ سنت معادل ۳.۸ درصد کاهش یافته است. قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه فوریه ۲۰۲۳، ۸۱ دلار و ۸۸ سنت ثبت شد، در حالی‌ که این رقم در ماه ژانویه ۲۰۲۳، ۸۱ دلار و ۵۶ سنت برای هر بشکه بود.

افت ۸۶ هزار بشکه‌ای تولید اوپک

میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در سال ۲۰۲۲ میلادی ۸۵ دلار و ۵۹ سنت بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه مارس ۲۰۲۳ به ۷۸ دلار و ۴۵ سنت برای هر بشکه رسید که ۳ دلار و ۴۳ سنت کمتر از ماه فوریه ۲۰۲۳ است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش ماهانه دبیرخانه اوپک (آوریل)، تقاضای جهانی نفت خام برای سال ۲۰۲۳ میلادی بدون تغییر چندانی نسبت به برآورد پیشین (گزارش ماه مارس) با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه افزایش روزانه همراه خواهد بود. مجموع تقاضای نفت جهان برای سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۰۱ میلیون و ۸۹۰ هزار بشکه پیش‌بینی شده است، در حالی که در برآورد ماه گذشته این رقم ۱۰۱ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه اعلام شده بود.

افت ۸۶ هزار بشکه‌ای تولید اوپک

کد خبر: ۲۱۵٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha