۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
اجرای پروژه های حساس برق منطقه ای با اعتبار ۳۰ هزار میلیاردی در مازندران و گلستان
مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان اعلام کرد؛

اجرای پروژه های حساس برق منطقه ای با اعتبار ۳۰ هزار میلیاردی در مازندران و گلستان

ساری- موسوی تاکامی، مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت: پروژه های مهم، حساس و حیاتی برق در مازندران و گلستان با صرف هزینه ۳۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است.

کوروش موسوی تاکامی در گفتگو با خبرنگار بازار در حاشیه بازدید شبانه از پروژه‌های برق مازندران و گلستان با حضور معاون برنامه ریزی و اقتصادی توانیر به پروژه‌های اولویت دار و مصوب خطوط انتقال و فوق توزیع مازندران و گلستان اشاره کرد و گفت: این طرح ها به دلیل ممانعت معارضین، سال ها بلاتکلیف مانده بود و بعد از پیک ۱۴۰۱ با شتاب بالایی کلید خورده است.

وی افزود: شمال کشور همواره در احداث شبکه، خطوط و پست های انتقال و فوق توزیع نیروی برق درگیر چالش ممانعت معارضین بوده است که نیاز به یک راهبرد جدی برای رفع این مشکل است.

تاکامی به پروژه‌های مهم، حساس و حیاتی اشاره کرد و گفت: احداث خط ۴ مداره ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت گرگان - کردکوی به طول ۳۲ کیلومتر مسیر (۱۲۸ کیلومتر مدار) برای افزایش ظرفیت انتقال خط از ۳۰۰ به ۱۴۰۰ مگاوات، رفع مشکل افت ولتاژ و کاهش تلفات، خط ۴ مداره ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت رویان – نوشهر-حسنکیف به طول ۷۵ کیلومتر مسیر (۳۰۰ کیلومتر مدار) برای رفع چالش حبس تولید در نیروگاه نوشهر و افزایش ظرفیت انتقال خط از ۳۰۰ به ۱۴۰۰ مگاوات از جمله طرح ها است.

مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان ادامه داد: همچنین دو پست ۶۳.۴۰۰ کیلوولت آزادشهر و مریم آباد گرگان هر کدام به ظرفیت ۴۰۰ مگاولت آمپر برای تامین بار استان گلستان و رفع معضل پرباری خطوط و پست های انتقال و فوق توزیع، خط فوق توزیع ۴ مداره ۶۳ کیلوولت مرکز مازندران – قائمشهر جهت تامین بار قائمشهر و افزایش ظرفیت انتقال شبکه از ۳۰ به ۴۰۰ مگاوات، افزایش ظرفیت پست ۶۳.۲۳۰.۴۰۰ کیلوولت مرکز مازندران از ۸۳۰ مگاولت آمپر به ۱۵۴۵ مگاولت آمپر، افزایش ظرفیت ۲۵ ایستگاه ۲۰.۶۳ کیلوولت مازندران و گلستان و سایر پروژه ها از پروژه های مهم و حساس هستند که برق منطقه ای مازندران و گلستان در دست اجرا با صرف هزینه ریالی بالغ بر۳۰ هزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: در این راستا، تاکید وزارت نیرو و شرکت توانیر همراه با تامین منابع مالی، شتاب اجرا را دوچندان کرده است و وزیر نیرو شخصا هر هفته پیشرفت فیزیکی این پروژه ها را رصد می کند.

کد خبر: ۲۱۵٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha