۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
 احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو قیمت طلای جهانی را کاهش داد

احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو قیمت طلای جهانی را کاهش داد

با افزایش شاخص تمایل مصرف کننده آمریکا تا ۶۳.۵، قیمت جهانی طلا کاهش یافت.

به گزارش بازار، شاخص تمایل مصرف کننده ایالات متحده، بیش از انتظار، فشار فروش بیشتری را به طلا می‌افزاید و پیش بینی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو در ماه آینده نرخ‌های بهره را ۲۵ واحد پایه افزایش دهد، را تقویت می‌کند. روز جمعه، دانشگاه میشیگان اعلام کرد که خوانش اولیه شاخص تمایل مصرف کننده آن از ۶۲.۰ در ماه مارس به ۶۳.۵ افزایش یافت. این داده‌ها برخلاف پیش بینی‌های موجود بود. در این گزارش آمده است: در حال حاضر، تمایل حدود ۳ درصد کمتر از یک سال قبل است، اما ۲۷ درصد بالاتر از پایین‌ترین سطح از ژوئن گذشته است.

بازار طلا پیش از تعطیلات آخر هفته با فشار فروش مواجه شده در حالی که سرمایه گذاران پس از رسیدن قیمت‌ها به بالاترین حد خود در ۱۳ ماه گذشته سود می‌کنند. داده‌های بهتر از انتظار به احتمال اصلاح قیمت طلا می‌افزاید. بهای معاملات آتی طلا در ماه ژوئن، آخرین بار با افت بیش از یک درصدی در روز با ۲۰۳۰.۹۰ دلار در هر اونس معامله شد. به گفته تحلیل‌گران، فشار فروش طلا واضح است در حالی که انتظارات تورمی مصرف کننده از درخواست فدرال رزرو برای افزایش مجدد نرخ بهره در ماه آینده حمایت می‌کند.

بر اساس این نظرسنجی، مصرف‌کنندگان شاهد افزایش ۴.۶ درصدی تورم در این زمان در سال آینده هستند که در مقایسه با ۳.۶ درصد گزارش شده در ماه مارس افزایش یافته است. در این گزارش آمده است: در حالی که مصرف‌کنندگان به کاهش تورم بین کالاهای بادوام و خودروها اشاره کرده‌اند، همچنان انتظار دارند که تورم بالا حداقل در کوتاه‌مدت ادامه یابد. این انتظارات طی چهار ماه متوالی مشاهده می‌شود و به طور متناوب بین افزایش و کاهش وجود داشته است.

عدم اطمینان در مورد انتظارات تورمی کوتاه‌مدت هم به طور قابل توجهی افزایش یافته است، که نشان می‌دهد احتمالا نوسان‌های اخیر در تورم مورد انتظار سال آینده ادامه خواهد داشت. در بلندمدت، مصرف‌کنندگان، تورم نسبتاً ثابت را در حدود ۲.۹ درصد پیش بینی می‌کنند که برای پنجمین ماه متوالی بدون تغییر باقی مانده است. در این گزارش آمده است که انتظارات تورمی پنج ساله در ۲۰ ماه از ۲۱ ماه گذشته بین ۲.۹ تا ۳.۱ درصد تغییر کرده است. بازارها اکنون احتمال می‌دهند که بیش از ۸۵ درصد فدرال رزرو همچنان به افزایش نرخ‌های بهره ادامه دهد. پیش‌بینی‌ها برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو نیز تا پایان تابستان به تعویق افتاده است.

کد خبر: ۲۱۵٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha