۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
احیای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد فارس پیگیری می‌شود
استاندار فارس:

احیای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد فارس پیگیری می‌شود

شیراز- استاندار فارس گفت: واحدهای اقتصادی تعطیل و یا نیمه تعطیل که کمتر از ظرفیت خود فعالیت داشته بودند را مورد بررسی قرار داده و ایجاد زمینه‌های لازم برای خروج آن‌ها از رکود با جدیت دنبال شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در دیدار با سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح، افزود: اقدامات انجام شده برای خروج واحدهای اقتصادی از رکود را در سال جاری با جدیت پیگیری خواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد در پایان سال جاری واحدهای دارای رکود به کمترین تعداد برسد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، بیان کرد: تعرض از محدوده مجاز واگذار شده، خرید و فروش مجوز قبل از اقدام به بهره برداری و عدم واریز سهمیه استان ها از درآمد معادن اساسی ترین مشکل مربوط به معادن استان است.

ایمانیه ادامه داد: وزارت صمت تمهیدات بیشتری را برای بخش خصوصی جهت اکتشاف معادن با استفاده از تکنولوژی جدید فراهم کند.

وی به ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر هزینه یک درصد از درآمد معادن در حوزه سلامت و محیط زیست همان منطقه اشاره کرد و افزود: متاسفانه این مهم که می تواند نقش موثری در آبادی شهرها و روستاهای حاشیه معادن داشته باشد به درستی محقق نشده است.

فارس استانی با پتانسیل چهارگانه گردشگری

وی فارس را استانی با پتانسیل چهارگانه گردشگری معرفی کرد و یادآور شد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب در سفر به استان، گردشگری به تنهایی می‌تواند فارس را اداره کند؛ گرچه تلاش های خوبی در این زمینه صورت گرفته است ولی تا رسیدن به آنچه شایسته فارس است فاصله داریم.استاندار فارس با تاکید بر اینکه شیراز سومین حرم

اهل بیت علیهم السلام است، از وجود امامزادگان واجب التعظیم و جلیل القدر در فارس یاد کرد و یادآور شد: پتانسیل های فراوان مذهبی باعث شده است مسیر رونق گردشگری مذهبی در فارس تقویت شود که در این حوزه نیز میزبان علاقمندان خواهیم بود.

ایمانیه، ظرفیت پزشکی و درمانی استان را زبانزد و مطرح شده در سطوح بین المللی عنوان کرد و گفت: گردشگری سلامت یکی از محورهای اصلی مراجعه به استان فارس است، این مراجعه‌ها از سایر استانها و سایر کشورها به خصوص کشورهای عربی حوزه خلیج فارس انجام می شود و طبق آمارهای اعلام شده توسط مدیران متولی، مراجعه افراد در این زمینه رو به افزایش است.

وی به آثار تاریخی ملی و ثبت شده در مجامع بین‌المللی اشاره کرد و افزود: آثار بجا مانده از گذشتگان از جمله تخت جمشید، نقش رستم، مجموعه پاسارگاد،مجموعه زندیه و ارگ کریم خان و سایر مجموعه های موجود، زمینه گردشگری تاریخی را برای سراسر این استان فراهم کرده است.

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر طبیعت زیبا و چهار فصل استان، تصریح کرد: در سرتاسر استان پهناور فارس و درهمه ۳۷ شهرستان زمینه های توریستی و رونق گردشگری مهیاست.

در استان فارس طی سال گذشته ۲۵ درصد بیش از سهمیه مقرر ایجاد اشتغال صورت گرفته و در سال ۱۴۰۲ تکلیف استان ایجاد ۶۷ هزار شغل اعلام شده است

وی به ایجاد اشتغال انجام شده در سال ۱۴۰۱ در فارس اشاره و بیان کرد: خوشبختانه ۲۵ درصد بیش از سهمیه مقرر ایجاد اشتغال داشتیم و در سال ۱۴۰۲ تکلیف استان ایجاد ۶۷ هزار شغل اعلام شده است لیکن بنا داریم بیشتر از آن در این زمینه اقدام کنیم.

استاندار فارس رتبه دوم کشاورزی و رتبه اول باغداری را مربوط به فارس دانست و گفت: متاسفانه طبق اعلام دستگاه‌های متولی ۳۰ درصد از محصولات باغی و کشاورزی به ضایعات تبدیل می شود که ضررهای جبران ناپذیری را در حوزه منابع آبی، محیط زیست، کشاورزان و... در پی دارد؛ در تلاش هستیم با ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی و پس از تحقیقات پژوهشی کاربردی نسبت به کاهش این آمار و ایجاد ارزش افزوده برای آنها اقدام کنیم و ارزش هایی مثل صنایع تبدیلی و تولید نهاده های دامی جهت استفاده از ضایعات استفاده کنیم.

کد خبر: ۲۱۵٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha