۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
بهبود روابط اقتصادی در گرو تغییر نگاه سیاسی دولت‌مردان است
رئیس اتحادیه صادرکنندگان زنجان:

بهبود روابط اقتصادی در گرو تغییر نگاه سیاسی دولت‌مردان است

زنجان- رنگ رونا، رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان گفت: بهبود روابط اقتصادی در گرو تغییر نگاه سیاسی دولت‌مردان است و بدون شک، تغییر در نگاه سیاسی منجر به بهبود در روابط اقتصادی خواهد شد.

مهدی رنگ رونا در گفتگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه بهبود روابط اقتصادی در گرو تغییر نگاه سیاسی دولت‌مردان است،گفت: بدون شک، تغییر در نگاه سیاسی منجر به بهبود در روابط اقتصادی خواهد شد.

وی با بیان اینکه قطع یقین تورم، ناشی از برخی شاخص‌های اقتصادی بوده و ممکن است در هر کشوری بروز پیدا کند، اظهار داشت: با توجه به فضا و ظرفیت‌های اقتصادی جوامع، این مقوله امری متغیر است و بی‌تردید به هر میزان که شاخص‌های اقتصادی دارای ثبات بیشتری از نظر سرمایه‌گذاری، حجم نقدینگی، میزان تولید، اشتغال‌زایی و ... باشد، میزان تورم در آن جامعه علاوه بر اینکه دارای ثبات بیشتری خواهد بود، رقم پایین‌تری را نیز به خود اختصاص خواهد داد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان، با یادآوری اینکه طی چند سال اخیر شاهد هستیم که با توجه به مشکلات عدیده‌ اقتصادی، تورم به صورت لجام گسیخته در حال یکه‌تازی است، تصریح کرد: آمار ارائه شده در این زمینه حاکی از آن است که نرخ تورم کشور در سال گذشته ۶۴ درصد بوده و این نشان‌دهنده آن است که در حوزه سرمایه‌گذاری، اشتغال، حجم نقدینگی و ... دولت‌مردان عملکرد خوبی نداشته و قادر به کنترل و مهار تورم نبوده‌اند.

رنگ رونا به راهکارهای اساسی در راستای مهار تورم اشاره کرد و گفت: اولین راهکار در این زمینه پرداختن به امر تولید است و بی‌تردید پول‌های سرگردانی داریم که باعث می‌شود حجم نقدینگی در کشور بالا رفته و در برخی مواقع به سمت بورس، مسکن، ارز و ... گسیل پیدا ‌کند، لذا زمانی که پول‌های سرگردان به این سمت سوق پیدا کند، باعث خواهد شد که آن بخش‌ها درگیر قیمت فزاینده شود، از این رو امروز شاهد افزایش بی‌رویه قیمت ارز، مسکن، خودرو و ... هستیم، بنابراین باید چاره‌ای برای پول‌های سرگردان شود که در اولین قدم باید حجم نقدینگی در کشور به پایین‌ترین حد خود برسد و در عوض این حجم نقدینگی را به سمت تولید سوق دهیم که این کار چند مزیت دارد و اولین مزیت بحث اشتغال‌زایی است که حجم عظیمی از بیکاران را به خود جذب می‌کند.

وی افزود: بحث افزایش سرمایه‌گذاری و به تبع آن، افزایش میزان تولید، در نهایت منجر به افزایش شاخص‌های سرمایه‌گذاری و حجم تولید خواهد شد و حتی می‌توانیم این موضوع مهم را در حوزه صادرات نیز لحاظ کنیم و شاهد افزایش حجم صادرات در کشور باشیم، بنابراین تنها توصیه این است که پول‌های سرگردان و حجم نقدینگی را به سمت سرمایه‌گذاری در تولید سوق دهیم.

کد خبر: ۲۱۵٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha