۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
«دانش‌بنیان‌ها» برای رفع مشکلات نساجی وارد میدان شوند/عدم توان رقابت با کشورهای همسایه
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

«دانش‌بنیان‌ها» برای رفع مشکلات نساجی وارد میدان شوند/عدم توان رقابت با کشورهای همسایه

اصفهان-سهل آبادی؛ رئیس خانه صمت ایران گفت: ماشین‌آلات نساجی اصفهان بسیار فرسوده است و پوشاک تولیدی ما توان رقابت با رقبای خارجی را ندارد، در این راستا «دانش‌بنیانها» باید برای رفع مشکل وارد عمل شوند.

عبدالوهاب سهل آبادی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه راهکار حمایت از صنعت نساجی کشور و اصفهان، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است، اظهار کرد: زمانی که صنعت نساجی در ایران و اصفهان رونق داشت، شاهد رشد و ترقی دیگر صنایع نیز بودیم.

وی افزود: بدین ترتیب کارخانه های نساجی به ویژه در خود شهر اصفهان و کارگاه های مرتبط با آن هم در زمینه این صنعت، اشتغال‌زایی ویژه ای ایجاد کرده بودند و هم شاهد رشد صنایع مرتبط مانند آهنگری، قطعه سازی و غیره نیز بودیم.

تعدیل و بیکاری کارگران در پی افول صنعت نساجی اصفهان

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان ایران تاکید کرد: با اشتباهات زیادی که در این زمینه داشتیم این صنعت در اصفهان رو به افول رفت و کشورهای همسایه تامین مواد اولیه نساجی ما و حتی تولید پوشاک را برعهده گرفتند، جای ما را در دنیا پر کردند و تعدیل و بیکاری کارگران زیادی را نیز شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکل فعالان صنعت نساجی این است که بسیاری از ماشین آلات مرتبط با صنعت نساجی فرسوده است و ما در زمینه تامین این زیرساخت مهم نیز به دلیل کاهش ارزش پول ملی و تحریم‌ها مشکل داریم که موجب ضعف صنعت نساجی شده است، یعنی در شرایط فعلی نه مانند گذشته خودمان توانسته ایم این ماشین آلات را تولید کنیم و نه امکان ورود ماشین آلات نو وجود دارد.

کارخانه‌جات نساجی اصفهان رو به خرید تجهیزات دست دوم آوردند

سهل‌آبادی با اشاره به اینکه بسیاری از کارخانه‌جات نساجی در استان رو به خرید تجهیزات دست دوم آوردند که کیفیت خوبی ندارد، گفت: رقابت با تولیدات خارجی در این شرایط سخت است چون تولیدات ما با ماشین آلات فرسوده آن هم در رقابت با کشورهایی که از جدیدترین تجهیزات استفاده می کنند، کیفیت قبلی را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت پوشاک و نساجی رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند، گفت: ورود شرکت‌های دانش‌بنیان می تواند بسیاری از مشکلات در حوزه تامین این ماشین‌آلات و قطعات مربوط به آنها را رفع کند و حمایت دولت نیز از فعالان صنعت پوشاک و نساجی ضرورت دارد.

کد خبر: ۲۱۵٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha