۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۳
خروج گندم از استان بوشهر ممنوع است| احداث کارخانه روغن توسط سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی در بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

خروج گندم از استان بوشهر ممنوع است| احداث کارخانه روغن توسط سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی در بوشهر

بوشهر- باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه خروج گندم از استان بوشهر ممنوع است از احداث کارخانه روغن توسط سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی در استان بوشهر خبر داد.

علی باستین در حاشیه نشست با مدیران و کارکنان سازمان غله استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سازمان غله در تحقق هر دو رکن شعار سال نقش‌آفرین است و با تمهیدات لازم، می‌توانند در کنترل قیمت نان موثر بوده و در سفره مردم اثرگذار باشند.

وی افزود: کیفیت نان و قیمت نان، دو موضوع مهم برای مردم است و مدیران باید در این مسیر راهبری کنند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر تاکید کرد: در ایام نوروز کمبود نان نداشتیم و در ذخیره‌سازی آرد نیز اقدامات ارزشمندی در استان انجام شد.

مقابله با دلالان خرید گندم

وی با اشاره به آغاز خرید گندم در استان افزود: اداره غله با حساسیت در این زمینه ورود کرده و اجازه سوء استفاده به دلالان و واسطه‌گران را ندهد.

باستین بیان کرد: امسال افزایش باران‌ رحمت الهی سبب شد که برداشت گندم استان چند برابر شود و باید همکاری لازم‌ با عاملان خرید گندم داشته باشیم و اجازه نفوذ به دلالان را ندهیم.

وی ابراز داشت: تولیدکنندگان گندم با زحمت این محصول را عمل آورده‌اند و نباید حقشان ضایع شود.

باستین با بیان اینکه، آموزش نانوایان برای بهبود کیفیت نان لازم و ضروری است گفت: هر چند کیفیت نان بهتر شده ولی باید هنوز نیز بالاتر رود که این مهم با بهبود وضعیت کیفی آرد میسر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از خمیر مایه در استان استفاده نمی‌کنیم اضافه کرد: این موضوع باید آسیب‌شناسی شود تا کیفیت نان مصرفی مردم بالاتر رود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: کشتی‌های فله گندم، اردیبهشت وارد استان می‌شوند که در اشتغال و درآمد و زنجیره تولید موثر هستند و باید استفاده بهینه را از این موقعیت ببریم.

ضعف زیرساخت‌های نگهداری گندم و کالاهای اساسی داریم که ساخت سیلو و انبار و سردخانه، باید با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شود

باستین خواستار مشارکت بخش خصوصی در احداث انبارهای نگهداری کالاهای اساسی در استان شد و تصریح کرد: ضعف زیرساخت‌های نگهداری گندم و کالاهای اساسی داریم که ساخت سیلو و انبار و سردخانه، باید با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شود.

وی افزود: برای این مهم، تسهیلات ارزان قیمت و واگذاری زمین به صورت مشارکتی برای اجرای این طرح باید انجام شود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه خروج گندم از استان ممنوع است یادآور شد: تنها در صورتی که گندم مازاد باشد و امکان نگهداری و ذخیره‌سازی وجود نداشته باشد، اجازه خروج دارند و اداره غله در این مسیر مدیریت کند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت استان در احداث کارخانه روغن گفت: سرمایه گذار برای این کارخانه اعلام آمادگی کرده و باید مدیران مرتبط استان، زمینه ایجاد این کارخانه را فراهم کنند، چرا که این کارخانه به توسعه استان و رونق تولید کمک می‌کند.

باستین بیان کرد: برای توسعه همه جانبه استان باید همه همکاری کنیم و فرصت را هدر ندهیم تا به موفقیت برسیم.

وی افزود: حوزه اقتصادی استان در راستای تحقق شعار سال از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

کد خبر: ۲۱۵٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نادر IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      6 0
      هر کاری کنید قیمت گندم رو بایست درست کنید .
    • محمد IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
      0 0
      الان برای فطریه قیمت گندم رو بیست هزار تومن حساب کردن در صورتی که از کشاورز سیزده هزار تومن می خرند
    • قاسم IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
      0 0
      اسم خرید تضمینی تغییر بدهید به خرید زورکی قانونی باید کشاورز آزاد باشد در فروش محصول خودش اگر نتوانست بفروشد دولت بخاطر جلوگیری از ضرر زیان کشاورز باید خرید تضمینی کند نه اینکه شما تمام راه های فروش گندم ببندید بعد با قیمت یک چهارم نرخ از کشاورز بخرید فکر می کنید کارتون از نظر خود شما مشکل ندارد