۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
عزم ملی و برای بهسازی و ارتقای کیفی محورهای شریانی کشور
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مطرح کرد

عزم ملی و برای بهسازی و ارتقای کیفی محورهای شریانی کشور

بهسازی و ارتقای کیفی محورهای شریانی کشور و فراهم سازی بستر سفرهای ایمن و روان برای کاربران جاده یکی از مهم ترین اولویت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، رضا اکبری، معاون راهداری  این سازمان از محورهای شریانی استانهای البرز، قزوین، قم ومرکزی بازدید کرد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از روند پیشرفت پروژه های تعریض آزادراه کرج- قزوین بازدید کرد و گفت: با توجه به تاثیر اجرای پروژه های فوق در رفع گره های ترافیکی آزادراه و روان سازی ترافیک، ضرورت دارد ضمن رفع موانع موجود در اجرای کار تسریع شود.

وی ضمن اشاره به تردد بالا در راه های  استان البرز و جایگاه  مهم محورهای ارتباطی این استان، افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل  جاده ای کشور، در حد توان برای بهبود وضعیت  تردد و ارتقای سطح سرویس راه های استان با  نگاه ویژه حمایت های لازم را از این استان انجام خواهد داد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور علاوه بر پروژه های تعریض از پروژه های روکش آسفالت، لکه گیری، مضرس نمودن و مدیریت سرعت، تجهیزات جاده ای و ... استان البرز بازدید کرد.
در این بازدیدها مدیرکل و معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز وی را همراهی  کردند.

طرح ارتقای روکش آسفالت راه‌های شریانی کشور با جدیت در دست اقدام است
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در بازدید از محورهای استان قزوین گفت: اجرای طرح سراسری لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های شریانی کشور که از اردیبهشت ماه آغاز شده است با جدیت ادامه خواهد یافت.

 رضا اکبری در حاشیه بازدید از آزادراه قزوین کرج و قزوین بویین زهراساوه افزود: تامین ایمنی عبور و مرور، کاهش استهلاک وسایل نقلیه، کاهش مصرف سوخت و حراست از سرمایه گذاری های کلان کشور از جمله مزایا و دستاوردهای اجرای این طرح ملی است که از اردیبهشت ماه آغاز شده است.

وی بر توجه ویژه به موضوع لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های استان قزوین به ویژه در محور قزوین بویین زهراساوه تاکید کرد و ادامه داد: این طرح باید با دقت و سرعت انجام شود و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این زمینه حمایت‌های لازم را از استان قزوین خواهد داشت.

اکبری در ادامه سفر به قزوین  همچنین از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قزوین و انبار تجهیزات نیز بازدید و بر ساماندهی تابلوها و علائم ایمنی موجود در ادارات تاکید کرد.

بررسی و اتخاذ تصمیم برای حفاظ میانی آزادراه قزوین-زنجان در محدوده دولت آباد به سمت کهک نیز از دیگر مواردی بود که  مورد تاکید معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت.

‌معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور  همچنین از محورهای مواصلاتی استان مرکزی  نیز بازدید و بر استفاده از روش های نوین روکش آسفالت تاکید کرد.
 اکبری در استان مرکزی از محورهای بویین زهرا در حوزه استحفاظی شهرستان زرندیه و ساوه  و محور قدیم ساوه – سلفچگان بازدید و بر استفاده از روش های نوین روکش آسفالت و دقت در اجرای صحیح امور فنی در محورها تاکید کرد.

بازدید از زیرگذر آوه، انبار مصالح و ایمنی و ماشین آلات راهداری و امکانات شهرستان ساوه و ایمنی محورها از دیگر برنامه های حضور اکبری در استان مرکزی بود.

علیرضا اختری معاون راهداری استان مرکزی و ابراهیم مردانی رییس راهداری شهرستان ساوه در این بازدید اکبری را همراهی کردند.

گفتنی است، استان مرکزی دارای ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و ۴۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان مرکزی است که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است و با توجه به موقعیت جغرافیایی استان مرکزی و کریدور شمال به جنوب و غرب و به شرق روزانه حدود ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.

رضا اکبری، معاون  راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، همچنین   از  عملیات اجرایی ساخت، بهسازی و ترمیم محور سلفچکان_ساوه به طول ۸ کیلومتر نیز بازدید کرد.

کد خبر: ۲۱٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha