۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
تظاهرات کارگران کارخانه نیسان در بارسلون

تظاهرات کارگران کارخانه نیسان در بارسلون

صدها نفر از کارگران کارخانه نیسان در بارسلونا علیه تصمیم این شرکت ژاپنی برای تعطیلی این کارخانه تظاهرات کردند.

به گزارش بازار صدها نفر از کارگران کارخانه نیسان بارسلون با آتش زدن لاستیک و فریاد جنگ مسیر کارخانه نیسان بارسلون را مسدود کردند. این شرکت ژاپنی اعلام کرد از ماه دسامبر به عنوان بخشی از طرح بازسازی ساختار جهانی خود برای کاهش هزینه‌ها این کارخانه را تعطیل می‌کند.

کارگران خواستار حمایت اتحادیه اروپا از این صنعت و کارخانه بارسلونا شدند و به رویترز گفتند که عادلانه نیست کارخانه ساندرلند این شرکت در انگلیس باز باشد، اما از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند اسپانیا حمایت نشود.

مقامات دولت اسپانیا که در ژانویه بعد از دیدار با مقامات رنو- نیسان گفته بودند درباره مشاغل این کارخانه تضمین داده شد، اعلام کردند هر کاری را برای لغو تصمیم نیسان انجام خواهند داد.
این تصمیم در حالی که اسپانیا با افزایش بیکاری مواجه است و رکود هم به خاطر بحران کرونا در حال فرا رسیدن است، ضربه‌ای بزرگ برای این کشور محسوب می‌شود. حزب مخالف اصلی در این کشور از دولت ائتلافی چپ گرا به خاطر حمایت نکردن از کارگران نیسان انتقاد کرد.

اتحادیه کارگران نیسان اعلام کرد این کارخانه و تاسیسات نزدیک آن سه هزار کارگر را استخدام کرد و بسته شدن آن به صورت غیر مستقیم ۲۵ هزار شغل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
میگوئل رویز، دبیر کل اتحادیه مستقل گروه نیسان گفت: ما معتقدیم نیسان از کارخانه ساندرلند در انگلیس که خارج از اتحادیه اروپا است، حمایت کرده است، اما از ما که زیر چتر اتحادیه اروپا هستیم حمایت نمی‌کند. این چیزی است که من متوجه نمی‌شوم. سران اتحادیه اروپا باید کاری انجام دهند.

خوان انتونیو ملنچون، نماینده این اتحادیه گفت: من پیام قاطع و واضح به سیاستمداران می‌دهم به این که اگر آن‌ها از این صنعت حمایت نکنند، این شبکه صنعتی در کاتالونیا نابود خواهد شد. جرقه این کار با نیسان شروع خواهد شد و با شرکت‌های دیگر که آن‌ها نیز قدرتمند هستند، به پایان خواهد رسید و سپس به بنگاه‌های کوچک و بزرگ خواهد رسید.

این تظاهرات در حالی انجام می‌شود که جیانلوکا دی فیچی رئیس نیسان در اروپا به گزارشگران گفته است این کارخانه نرخ بهره وری محدودی دارد و تولید آن با وجود مدل‌های جدید بهبود نیافته است. نیسان همچنین اعلام کرد ظرفیت تولیدات خود را تا یک پنجم کاهش می‌دهد تا از این طریق هزینه‌های خود را تا ۳۰۰ میلیارد ین معادل ۲ میلیارد و هشتصد میلیون دلار کاهش دهد، زیرا این شرکت نخستین بار بعد از یازده سال با ضرردهی روبرو شده است.

صنعت خودروسازی حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی اسپانیا را تشکیل می‌دهد.

کد خبر: ۲۱٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha