۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
«شرم از پرواز» ۴ درصد مسافران هوایی سوئد را کم کرد
داستان مسافران متعهد به محیط زیست

«شرم از پرواز» ۴ درصد مسافران هوایی سوئد را کم کرد

تعداد مسافران پروازهای هوایی کشور سوئد با کاهش ۴ درصدی خود از سال ۲۰۱۸ ۴۰ میلیون مسافر را در پرونده هوایی خود ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از تراول ویکلی، تعداد مسافران پرواز هوایی سوئد به عنوان پایگاه جنبش [شرم از پرواز] گرتا تونبرگ فعال زیست محیطی سوئدی،   در سال ۲۰۱۹، از بالاترین رکورد خود در ۲۰۱۸ که به تعداد ۴۲ میلیون نفر رسیده بود، افت پیدا کرد و  به ۴۰ میلیون نفر رسید.احساس شرم به خاطر تاثیر هواپیما بر محیط زیست در رسانه های اجتماعی به جنبش شرم از پرواز توضیح داده شده است.   

بر اساس گزارشات مسئول اطلاع رسانی شرکتِ فرودگاهی سوئداویا، این رکورد درسفرهای داخلی نیز با کاهش  ۹ درصدی در سال ۲۰۱۸ همراه بوده  و تعداد مسافران به ۱۲.۴ میلیون رسیده است.

همچنین تعداد مسافران بین المللی سوئد ۲٪ کاهش یافته و آمارها ۲۸ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ را نشان می دهند.  

سخنگوی سوئداویا اظهار داشت که چندین عامل از جمله مالیات حمل و نقل هوایی سوئد، نرخ ضعیف ارز کرون سوئدی، آب و هوا و نگرانیهای مربوط به اقتصاد نرم کننده در کاهش این نرخ تاثیر دارند. از عوامل دیگر میتوان به مالیات زیست محیطی حمل و نقل هوایی که از تاریخ ۱ آوریل ۲۰۱۸ اجرایی شده است اشاره کرد.

شایان ذکر است که مالیات برای پروازهای بین المللی ۶۰ کرون معادل ۱۲.۴۲ دلار است.

سوئدویا در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که میزان انتشار گاز دی اکسید کربن برای ده فرودگاه از کل فرودگاههای این کشور صفر بوده و این شرکت درصدد است که تا پایان سال ۲۰۲۵، پنج درصد از کل سوختی که برای سوختگیری هواپیماها در فرودگاه سوئد استفاده می شود، از سوختهای هوایی پایدار بدون فسیل باشد.

گفتنی است که در ژوئن سال ۲۰۱۹،  راه آهن سوئد (SJ) گزارش داد که تعداد سوئدی‌هایی که از قطار برای سفرهای محلی استفاده می‌کنند نسبت به سال گذشته ۸ درصد بیشتر شده‌است، که نشان دهنده نگرانی روزافزون مردم در مورد تأثیر سفرهای هوایی بر انتشار گازهای گلخانه ای است که با امتناع تونبرگ فعال زیست محیطی سوئد از پرواز به کنفرانس‌های بین‌المللی نمایان شده‌است.

کد خبر: ۲٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha