۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
راهنمایی عیب یابی و تعمیر پکیج توسط خودمان

راهنمایی عیب یابی و تعمیر پکیج توسط خودمان

پکیج ها دستگاه هایی اند که با توجه به عیب یابی ساده تر و برخی دیگر مزایا امروزه بیش از سایر وسایل گرمایشی در آپارتمان ها، دفاتر و... استفاده می شوند.

به گزارش بازار به نقل از دکتر آچار - پکیج ها دستگاه هایی اند که با توجه به عیب یابی ساده تر و برخی دیگر مزایا امروزه بیش از سایر وسایل گرمایشی در آپارتمان ها، دفاتر و... استفاده می شوند، پکیج ها تأمین کننده آب گرم مصرفی در تمام فصول و تأمین کننده گرمای فضا در فصول سرد می باشند، برخی از این مزایا که موجب محبوبیت پکیج ها شده اند، عبارت اند از:

  • سرویس کردن ساده
  • امنیت بالاتر
  • مصرف انرژی بهینه
  • نصب ساده
  • عدم نیاز به فضای زیاد

از هر برند پکیجی هم که استفاده کنید، دستگاه شما ممکن است در طی گذر زمان با ایراداتی روبرو شود، برخی از این ایرادات توسط خود شما قابل حل می باشند، با ما در این مقاله همراه باشید تا در این مقاله عیب یابی و تعمیر برخی از عیوب پکیج را بررسی نماییم.

سر و صدای زیاد پکیج

یکی از مشکلاتی که ممکن است طی مرور زمان برای پکیج رخ بدهد، وجود صداهای نابهنجار و سر و صدای زیاد می باشد، یکی از رایج ترین عواملی که موجب این موضوع می شود، حباب های درون پمپ می باشد و می توان این مشکل را به راحتی و با باز کردن شیر باد پمپ حل کرد تا هوای درون پمپ تخلیه شود.

گرم نشدن آب پکیج

رسوب گرفتن مبدل، کم و زیاد شدن فشار گاز، خرابی شیر سه طرفه، سوختن برد پکیج، هوا داشتن لوله پکیج، کم بودن فشار آب ورودی به پکیج از مشکلاتی است که گرم نشدن آب پکیج را به دنبال دارد.

برای حل مشکلات ذکر شده در ابتدا باید فشار آب و گاز را بررسی کرد، چرا که بیشتر اوقات مشکل گرم نکردن آب پکیج، به این فشار پایین باز می گردد، در صورتی که فشار آب و گاز ورودی مناسب نباشد، ممکن است علت این موضوع هوا گرفتن پکیج، رسوب گیری و یا هوا گرفتن آن باشد.

روشن نشدن پکیج

موارد زیر برخی از دلایل مشکل ذکر شده می باشند:

  • رسوب گرفتن پکیج که انسداد مسیر حرکت آب را به دنبال دارد.
  • بسته شدن مسیر دود
  • خرابی جرقه زن و شمعک که در صورت خرابی شمعک باید تعویض شود.
  • بازبینی مسیر دودکش و اطمینان حاصل کردن از بسته نبودن مسیر آن

تعمیر پکیج در تهران

انفجاری روشن شدن پکیج

کم بودن اکسیژن لازم برای انجام عمل احتراق، خرابی دودکش، اکسید شدن الکترود جرقه زن، نشتی برق، عدم تنظیم فشار گاز و اکسید شدن جرقه زن، برخی از دلایلی اند که منجر به روشن شدن پکیج به صورت انفجاری می شوند.

برای حل مشکل ذکر شده، در ابتدا باید دودکش، فشار گار و برق دستگاه بررسی شوند، سر الکترود جرقه زن نیز باید تمیز شود، مورد دیگر قابل بررسی فاصله الکترود تا سر مشعل می باشد که باید بین ۳ الی ۵ میلی متر باشد.

نشتی آب پکیج

عوامل بسیاری می تواند نشتی آب از پکیج را به دنبال داشته باشد، خرابی شیر تخلیه پکیج، سوراخی مبدل، پارگی اتصالات، آب بندی نامناسب اتصالات پکیج و نصب نادرست پکیج از اصلی ترین دلایل این موضوع می باشند.

جهت رفع این مشکل در ابتدا کلیه اتصالات باید بررسی شوند، در صورت خرابی و یا فرسودگی شیر تخلیه، باید تعویض شود، در صورتی که پمپ پکیج هم دچار ترک و یا سوراخ شدگی بود، باید تعمیر و یا تعویض شود،

به طور کلی نصب پکیج اقدامی می باشد که باید کاملاً درست و توسط تکنسین ماهر نصب پکیج صورت پذیرد، جهت نصب صحیح پکیج می توانید با تماسی با تکنسین های ماهر این مجموعه، تکنسین مجرب را به منزل خود اعزام نمایید.

تعمیر پکیج

خاموش شدن خودبخودی پکیج

از مسائل رایج در پکیج ها، خاموش شدن ناگهانی آن می باشد، دلیل این موضوع معمولاً به سوییچ های ایمنی پکیج برمی گردد، این سوییچ ها در صورتی که پکیج دچار مشکلی شده باشد، برای پیشگیری از به وجود آمدن حوادث خطرناکی چون انفجار و گازگرفتگی فعال شده و پکیج را خاموش می کنند.

علاوه بر این سوییچ ها، عوامل دیگری چون مشکلات ترموستات، افت فشار پکیج، کمبود یا قطعی گاز، بسته بودن شیر آب و خراب شدن و یا نشتی پمپ می توانند منجر به خاموشی خود به خود پکیج شوند که برای رفع آن ها، باید تک تک قطعات را بررسی کرد و در صورت معیوب بودن هر کدام، عمل تعویض و یا تعمیر را انجام داد.

سرد بودن قسمت بالای رادیاتور پکیج دیواری

در صورتی که پکیج خود را به تازگی نصب کرده اید، باید تراز بودن سیستم آب در تمامی قسمت های پکیج را بررسی کنید، اگر پکیج تراز بود، احتمال هوا گرفتن رادیاتور وجود دارد که در این زمان هواگیری باید انجام شود.

تعمیر پکیج در محل

کار نکردن دکمه های پکیج دیواری

از دیگر مسائلی که ممکن است در پکیج ها به وجود بیاید، کار نکردن دکمه های آن می باشد، این موضوع خود می تواند منجر به مشکلات دیگری نیز بشود، خاموش و روشن شدن خود به خود و بی موقع پکیج یکی از این نشانه ها می باشد.

سرد و یا گرم تر بودن دمای پکیج نسبت به آنچه که ترموستات نمایش می دهد، بیش از حد داغ بودن آب خروجی و شنیده شدن صدای کلیک از ترموستات از دیگر نشانه ها می باشد که در صورت مواجهه با این موارد کلیدها باید بررسی شوند و در صورتی که کار نکردند باید تعویض شوند.

گرم شدن آب در حالتی که پکیج دیواری گرم نشده

بیش تر اوقات دلیل این موضوع، ایراد و یا خرابی سوییچ می باشد، سوییچ است که منجر به انتقال آب گرم در لوله ها می شود، در صورتی که مشکل ذکر شده برای پکیج رخ دهد، سوییچ ها باید تعویض شوند.

به مشام رسیدن بوی سوختگی و بوی دود از پکیج

اگر پکیج بوی سوختگی و یا بوی دود یا گاز می دهد، این مسئله باید جدی گرفته شود زیرا ممکن است این بو نشانی از نشتی گاز پکیج باشد، این مسئله در صورتی که ادامه داشته باشد می تواند بسیار خطرناک باشد، برای عیب یابی پکیج در شرایط ذکر شده اتصالات و لوله ها باید بررسی شوند.

استفاده از کف یکی از راه های نشتی یابی در این شرایط می باشد، توجه داشته باشید در صورتی که در اطراف پکیج بوی دود نیز به مشامتان رسید، دودکش باید از نظر انسداد، گرفتگی دودکش و یا نصب اشتباه بررسی شود.

راهنمای تعمیر پکیج

معرفی مرکز تعمیرات پکیج مطمئن

توجه داشته باشید که برخی از مسائل و اقدامات اند که می توانند توسط خودمان انجام شوند اما بسیاری از ایرادات باید توسط تکنسین ماهر تعمیرکار پکیج بررسی و تعمیر شوند، در این زمان ها مجموعه دکتر آچار در خدمت شماست.

کارشناسان این مجموعه با برقراری تماس شما با شماره تلفن ۰۹۱۲۶۱۸۳۷۴۳ و اعلام مشکلتان، در صورتی که مشکل توسط خود شما قابل حل باشد، به صورت رایگان شما راهنمایی خواهند کرد و در صورتی که مشکل نیاز به بررسی تخصصی داشته باشد، تکنسین های ماهر خود را به منزل شما اعزام می نماید تا عیب یابی و تعمیر پکیج را ماهرانه و حرفه ای به انجام برسانند.

منبع : https://drachar.com

کد خبر: ۲۱۵٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha