۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
لایحه دو عضو کنگره آمریکا برای صدور رمزارز مبتنی بر طلا توسط فدرال رزرو

لایحه دو عضو کنگره آمریکا برای صدور رمزارز مبتنی بر طلا توسط فدرال رزرو

سناتورهای ایالت تگزاس آمریکا در پیش نویس لایحه جدید خود در خصوص رمزارزها، خواستار ساخت و انتشار رمزارز جدید با پشتوانه طلا توسط فدرال رزرو شدند.

به گزارش بازار؛ سناتورهای ایالت تگزاس آمریکا در پیش نویس لایحه جدید خود در خصوص رمزارزها، خواستار ساخت و انتشار رمزارز جدید با پشتوانه طلا توسط فدرال رزرو شدند.

سناتور «برایان هاگز» از سنا و «مارک دورازیو» از مجلس نمایندگان با تنظیم این پیش نویس، اعلام کردند که رمزارز پیشنهادی آنها ارزشی معادل طلای فیزیکی خواهد داشت و نوسان های قیمت آن نیز بر اساس نوسان قیمت طلا در بازارهای جهانی خواهد بود.

در حقیقت، فرد حقیقی یا حقوقی با خرید این رمزارز، یک سند دیجیتال از دارایی طلا را خرید خواهد کرد و می تواند بر اساس قیمت روز طلا، آن را خرید و فروش نماید. با اینحال، هنوز نکاتی در خصوص نحوه معاملات و کارمزد خرید و فروش این رمزارز و همچنین چگونگی تامین حقوق کارکنان دخیل در هدایت معاملات وجود دارند که به گفته دو پیشنهاد دهندگان این طرح، باید در خصوص آنها رایزنی و مذاکره کرد.

قرار است این لایحه در تاریخ اول سپتامبر ۲۰۲۳ جهت بررسی به کنگره آمریکا ارجاع داده شود. با اینحال، همچنان بخش مهمی از اعضای کنگره آمریکا با انتشار رمزارز ملی (CBDC) توسط فدرال رزرو این کشور مخالف هستند که بزرگترین آنها «تد کروز» عضو جمهوریخواه کنگره است. این دسته از نمایندگان معتقدند دولت ایالات متحده تحت هیچ شرایطی نباید وارد دنیای رمزارز حتی صدور دلار دیجیتال شود.

کد خبر: ۲۱۵٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha