۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
کاهش ۱۰۰ درصدی حجم آورد رودخانه در برخی حوضه های آبریز گلستان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان خبرداد؛

کاهش ۱۰۰ درصدی حجم آورد رودخانه در برخی حوضه های آبریز گلستان

گرگان- حیدریان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: حجم آورد رودخانه‌ها در برخی از حوضه‌های آبریز تا ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

ایرج حیدریان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه وضعیت ریزش‌های جوی و پتانسیل آب‌های سطحی در گلستان مطلوب نیست، اظهار کرد: میانگین بارندگی استان از ابتدای مهر تا پایان اسفند ماه، ۳۹ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان معتقد است: وضعیت آبی امسال نسبت به سال گذشته و همچنین نسبت به شاخص‌های درازمدت شرایط سختی است.

وی با بیان اینکه ذخیره آبخوان‌های کم عمق و عمیق ما روند کاهشی داشته، افزود: بر اساس گزارش آب منطقه‌ای گلستان، در پایان اسفند ماه ذخیره آبخوان‌های کم عمق ۳۰۰ میلیون مترمکعب و در آبخوان‌های عمیق ۸۷ میلیون مترمکعب نسبت به دراز مدت کاهش یافته است.

حیدریان با بیان اینکه دمای هوای استان نسبت به سال های قبل افزایش یافته، اضافه کرد: در گذشته ارتفاع آب چاه‌ها در شهریور ماه به پایین‌ترین میزان خودش می‌رسد درحالیکه بهمن ماه سال گذشته میزان ارتفاع آب چاه‌ها نسبت به شهریور ماه کاهش بیشتری را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان در خاتمه از افزایش چندین برابری اعتبارات حوزه آب گلستان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در سال گذشته حدود ۲۶ حلقه چاه وارد مدار بهره‌برداری شده و در حال حاضر نیز حدود ۵۰ حلقه چاه نیز در مرحله حفر، تجهیز و بهره‌برداری است.

کد خبر: ۲۱۵٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha