۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
تصمیمات نهادهای دولتی و خصولتی در حوزه مسکن تورم زاست
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان:

تصمیمات نهادهای دولتی و خصولتی در حوزه مسکن تورم زاست

گرگان- پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: تصمیمات و اقدامات نهادهای دولتی و خصولتی در حوزه مسکن تورم زاست.

فرشید پورحاجت در گفتگو با خبرنگار بازار، مسکن را یک کالای کاملا تولیدی دانست و اظهار کرد: قیمت ها در این صنعت از فاکتورهایی نظیر زمین، مصالح ساختمانی، دستمزد کارگران و هزینه هایی که نهادهای متولی از پیکیره بی جان مسکن دریافت می کنند تاسی می گیرد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه شوربختانه نهادهای متولی خدمات مناسبی با دریافت هزینه ارائه نمی دهند، گفت: مصداق آن دستگاه هایی مانند شهرداری، سازمان نظام مهندسی، سازمان تامین اجتماعی، شرکت آبفا و شرکت توزیع برق هستند که بابت هر مترمربع از تولیدکنندگان مسکن هزینه دریافت می کنند.

وی تصمیمات و اقدامات نهادهای دولتی و خصولتی را در حوزه مسکن تورم زا برشمرد و افزود: شهرداری ها به عنوان یک نهاد حاکمیتی پالس افزایش قیمت و تورم را به بازار مسکن می دهند و بازار را وارد یک حال و هوای تورمی می کنند؛ حتی شاید در کاهش تولید مسکن هم تصمیمات دولتی ها موثر باشد.

پورحاجت نقش مجلس برای ریلی گذاری و قانون گذاری در حوزه مسکن را بسیار موثر خواند و اضافه کرد: نقش مجلس در حوزه نظارت بر مصوبات قانونی هم بسیار مهم است.

وی ادامه داد: هیچ گاه برای حل موضوع مسکن سیاست های مناسب اقتصادی را در نظر نگرفتیم و هرگاه با تکانه های شدید در حوزه مسکن روبه رو شدیم به جای اینکه مساله را به صورت ریشه ای حل کنیم دست به دامن الفاظی مثل سوداگری، دلالی شدیم.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان خاطرنشان کرد: مدیران همواره تلاش کردند تا در مواجهه با مشکلات حوزه مسکن با اخذ مالیات وعوارض سنگین، اعمال سیاست های بگیر و ببیند و بروکراسی های سنگین اداری بازار را آرام کنند درحالیکه با اتخاذ این سیاست ها اوضاع مسکن متشنج تر می شود.

وی در خاتمه یادآور شد: به جای اینکه دولت تولیدکننده را کمک کند با نگاه دلالی و سوداگری سازندگان را نسبت به ادامه فعالیت در حوزه مسکن بی انگیره کرده است. به همین خاطر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین حمایتی می توانند از رونق و تولید مسکن حمایت کنند.

کد خبر: ۲۱۵٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha