۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
۸۲ ابر شرکت دولتی صورتحساب مالی ارائه نمی کنند| لزوم شفافیت عملکرد شرکت های دولتی
نماینده مردم اراک در مجلس:

۸۲ ابر شرکت دولتی صورتحساب مالی ارائه نمی کنند| لزوم شفافیت عملکرد شرکت های دولتی

آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس یازدهم از عدم ارائه صورتحساب مالی توسط ۸۲ ابر شرکت دولتی انتقاد کرد و خواستار شفافیت در این حوزه شد.

به گزارش بازار، محمدحسن آصفری در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۲ فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی و شهید آوینی گفت: از میان ۳۸۰ شرکت دولتی، ۸۲ ابر شرکت دولتی صورتحساب مالی خود را ارائه نمی کنند و متاسفانه این موضوع در بودجه نیز مورد رسیدگی قرار نمی گیرد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس یازدهم اظهار کرد: در راستای ایجاد شفافیت باید صورت های مالی خود را به مجلس و دستگاه های دیگر ارائه کنند، به عنوان مثال شرکت نفت ۱۴.۵ درصد از فروش درآمدهای نفتی را در اختیار می گیرد، اما یک برگ سند ارائه نمی شود که این عدد چطور هزینه می شود.

وی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو از سوی شورای رقابت افزود: این شورا چه وظیفه ای دارد که هر سه ماه یکبار اجازه می دهد خودروسازان مانند سایپا و ایرانخودرو تولیدات خود را افزایش قیمت دهند؟ چرا مجمع تشخیص جلوی مصوبه مجلس برای واردات خودروهای کارکرده را گرفت که اکنون شاهد چنین وضعی باشیم؟ در سال مهار تورم و رشد تولید، چطور می خواهیم با افزایش قیمت خودرو که بر سایر کالاها نیز تاثیرگذار است، به تحقق این محورها کمک کنیم؟

کد خبر: ۲۱۵٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha