۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
 تحریم‌ها علیه ایران موفقیت‌آمیز نیست
وزیر خزانه‌داری آمریکا:

تحریم‌ها علیه ایران موفقیت‌آمیز نیست

وزیر خزانه‌داری آمریکا به شکست سیاست تحریم‌ها اعتراف کرد.

به گزارش بازار، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا با اعتراف به شکست سیاست تحریم‌ها گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران منجر به تغییر رفتار این کشور نشد.

گزارشی در وب سایت آمریکایی "Responsible Statecraft" توسط نویسنده اشلی مونتگومری با عنوان "حتی وزارت خزانه داری ایالات متحده اعتراف می‌کند که تحریم‌ها کارساز نیست" در مورد مشکلاتی صحبت می‌کند که مانع موفقیت جنگ اقتصادی به رهبری واشنگتن بوده است و این پرسش را مطرح می‌کند که آیا آمریکا می‌داند که به اهداف سیاست خود دست نمی‌یابد؟

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده اخیراً گفت: "تحریم‌های آمریکا علیه ایران به سادگی کار نمی‌کند یا حداقل بسیار کمتر از آنچه ما می‌خواهیم کار می‌کند. "


گزارش سایت آمریکایی این موضوع را تایید کرد و نوشت: «این اعتراف بسیار مهمی است چراکه یلن ریاست آژانس دولتی مسئول توسعه و اجرای رژیم‌های تحریم تجاری و اقتصادی ایالات متحده را بر عهده دارد.»

این سایت این سوال را مطرح کرد که آیا دولت آمریکا "در نهایت اعتراف می‌کند که تحریم‌ها به اهداف سیاست خارجی اعلام شده خود دست پیدا نمی‌کند" و خاطرنشان کرد که موضوع "به نظر می‌رسد چنین بوده است" و یلن نیز این را پذیرفته و گفته است که "تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران نتوانسته است منجر به تغییر رفتار این کشور شود، ولی منجر به یک بحران اقتصادی واقعی در کشور شد و ایران به دلیل تحریم‌ها به شدت از لحاظ اقتصادی متضرر شده است. "

کد خبر: ۲۱۵٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha