۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
۳هزار میلیارد تومان تسهیلات در سمنان پرداخت شد | شرایط استفاده از «تام»
احمدی به بازار گفت:

۳هزار میلیارد تومان تسهیلات در سمنان پرداخت شد | شرایط استفاده از «تام»

سمنان- احمدی، رئیس سازمان صمت استان سمنان، گفت: در سال گذشته سه هزار میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید، به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد.

یادگار احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به تسهیلات رونق تولید پرداختی به واحدهای تولیدی استان سمنان، بیان کرد: در سال گذشته سه هزار میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید، به واحدهای تولیدی استان سمنان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در سال قبل ۲۴۰ واحد تولیدی در استان سمنان تسهیلات رونق تولید و رفع موانع دریافت کردند، افزود: بانک های عامل خوشبختانه همراهی خوبی با اعطای تسهیلات رونق تولید و رفع موانع در استان سمنان داشتند.

همراهی بانک‌ها با واحدهای تولیدی

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه به لحاظ همراهی بانک‌ها در پرداخت، سمنان در زمره سه استان برتر کشور محسوب می شود، گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز رویه حمایتی از واحد های تولیدی تداوم خواهد داشت.

طرح تام به منظور تامین مالی بنگاه های اقتصادی و واحد های تولیدی در استان سمنان نیز اجرایی می شود

احمدی با بیان اینکه مشکلات ۲۹۵ واحد تولیدی استان سمنان طی سال ۱۴۰۱ در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور دستگاه های عضو مانند مالیات، جهاد، صمت و ... مطرح و رسیدگی شد، گفت: در سال قبل بالغ بر ۵۲۰ مصوبه برای رفع موانع تولید از واحد های صنعتی و کشاورزی و تولیدی مصوب شد.

وی با بیان اینکه بخشی از این مصوبات تسهیلات بانکی بود، ابراز کرد: بخشی دیگر از مشکلات و موانع تولید بدهی بانکی، مالیاتی، تامین اجتماعی، مسائل کارگری، ماشین آلات فرسوده و ... بود که به فراخور نیاز و توان، تلاش شد تا بهترین خدمت رسانی به واحد های تولیدی صورت گیرد.

رفع موانع تولید

دبیر ستاد رفع موانع تولید استان سمنان در ادامه با بیان اینکه علاوه بر مسائل مالی، بدهی بانکی و نقدینگی که عمده مشکل واحدهای مشکل دار تولیدی استان است، مشکلات زیربنایی و تامین اجتماعی نیز از فراوانی بسیاری برخوردار است، گفت: کارگروه رفع موانع تلاش دارد در سال ۱۴۰۲ که مزین به شعار ارتقای تولید است، بیش از پیش به گره گشایی از تولید مبادرت ورزد.

احمدی با بیان اینکه طرح تام به منظور تامین مالی بنگاه های اقتصادی و واحد های تولیدی در استان سمنان نیز اجرایی می شود، بیان داشت: این طرح طی تفاهم نامه ای که بین بانک ملی و وزارت صمت منعقد شده، صورت می گیرد و هدف آن تامین مالی پروژه ها و واحدهای دارای اولویت بخش صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

افزایش راندمان تولید و واحدهای راکد صنعتی و معدنی هدف تام است

وی با بیان اینکه تام به واحدهای تولیدی متقاضی تسهیلات در قالب سرمایه ثابت و سرمایه در گردش، کمک خواهد کرد، ابراز کرد: با توجه به برنامه ابلاغی وزارت صمت اولویت اصلی تخصیص برای پرداخت تسهیلات و تامین مالی مرتبط با طرح های فناورانه و دانش بنیان است.

اولویت‌های تام

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان درباره دومین اولویت تام بیان کرد: تکمیل طرح های نیمه تمام پیشران و گلوگاهی و فعال کردن ظرفیت خالی و افزایش راندمان تولید و واحدهای راکد صنعتی و معدنی، تعمیق ساخت داخل و تامین مالی اصناف از دیگر اولویت های طرح تامین مالی محسوب می شود.

وی درباره شرایط استفاده از ظرفیت تامین مالی موسوم به تام، توضیح داد: واحدهای تولیدی متقاضی می توانند با مراجعه به سایت khedmat.mimt.gov.ir بخش تامین مالی، تسهیلات تام، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

کد خبر: ۲۱۵٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha