۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
۹۸ درصد جمعیت قزوین به اینترنت دسترسی دارند
سرپرست اداره کل ارتباطات و فن آوری استان قزوین:

۹۸ درصد جمعیت قزوین به اینترنت دسترسی دارند

قزوین- سرپرست اداره کل ارتباطات و فن آوری استان قزوین گفت:  در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد از جمعیت قزوین به اینترنت دسترسی دارند و  تا پایان امسال ۲۵ هزار نفر از مردم قزوین به اینترنت متصل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری بازار، مرتضی شهامی شامگاه پنجشنبه در حاشیه آئین رونمایی از طرح‌های پیشران اقتصادی دیجیتال که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور قزوین برگزار شد، در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان قزوین بیان کرد: در دنیای امروز دسترسی به تلفن همراه و اینترنت به عنوان یکی از معیارهای  رفاهی در جامعه مطرح است و از این رو درخواست مردم برای  اتصال به اینترنت  موجب شده است تا در سال های گذشته  در حوزه تقویت زیرساخت ها اتفاقات ارزشمندی در استان و در کشور ایجاد شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر توسعه زیرساختی در شبکه ملی اطلاعات در کشور در وضعیت خوبی قرار دارد و  با افتاتاح امروز سه پروزه بزرگ این حوزه  اتفاقات خوبی در کشور در حال وقوع است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان قزوین  خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه های زیرساختی در دست احداث در قزوین تا پایان امسال بیش از ۲۵ هزار نفر از جمعیت استان قزوین به اینترنت  متصل می‌شوند.

شهامی ابراز کرد: به  این ترتیب تا پایان امسال  با اتصال ۱۵۰ روستای جدید  در قزوین تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه اینترنت متصل می‌شوند

وی گفت:  در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد از جمعیت استان قزوین به تلفن همراه دسترسی دارند و با وجود پراکندگی و گستردگی  زیاد روستاهای قزوین  امروز آمار خوبی در حوزه دسترسی روستائیان به شبکه اینترنت وجود دارد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان قزوین گفت: خوشبختانه امروز عزمی جدی برای  توسعه این حوزه در استان ایجاد شده است و می‌توانیم  با صراحت اعلام کنیم که مشکلی برای  اجرای دولت الکترونیک در قزوین وجود ندارد.

سه طرح  پیشران اقتصادی دیجیتال در قزوین به بهره برداری رسید

سه طرح « مرکز داده ها»، « خدمات ابری زیرساختی» و « هر خانه ایرانی یک تلویزیون اینترنتی» همزمان با سراسر کشور در قزوین به بهره برداری رسید.

طرح «مرکز داده ها » نخستین طرحی بود که  امروز با اتکا به ۱۵۰ سرورس  به بهره برداری رسید که  در مراحل بعدی با تقویت زیرساختی ۴۵۰ و ۳ هزار و ۵۰۰ سرور به آن افزوده می‌شود.

این طرح با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومانی و به منظور تقویت امنیت اطلاعات و داده ها در استان اجرایی شده است.

همچنین امروز « طرح خدمات ابری زرساختی» با اعتباری ۸۵۰ میلیارد تومان و طرح « هر خانه ایرانی یک تلویزیون  اینترنتی»  به بهره برداری رسید.

کد خبر: ۲۱٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha